"Walencja to duże wyzwanie"
Walencja jest nowym torem w kalendarzu, przez co jest dla nas dużym wyzwaniem - mówi przed Grand Prix Europy dyrektor techniczny BMW Sauber Willy Rampf.
- Mimo że jest to tor uliczny - nie należy do wolnych. Kierowcy osiągnął w najszybszym sektorze prędkość 300 km/h! Z pomocą naszych programów symulacyjnych jesteśmy w stanie wstępnie oszacować wymagane dla tego toru wartości siły docisku, podobnie jak ustawienia hamulców i skrzyni biegów. Oznacza to że już na starcie będziemy dysponować podstawowymi ustawieniami - powiedział Rampf.
- Nie można porównać Walencji do Monako - to dwa zupełnie inne uliczne tory. Dla bolidów to dwa całkowicie inne wyzwania. Co prawda dużą rolę w Hiszpanii będzie odgrywać siła docisku, jednak nie tak bardzo jak na ulicach Monte Carlo - powiedział Rampf.
_ RAF _