Trwa ładowanie...
16-03-2012 13:53

W Warszawie szykują się utrudnienia. Metro - z przerwą

W Warszawie szykują się utrudnienia. Metro - z przerwąŹródło: WP.PL
d28szw9
d28szw9

W związku z budową przejścia, które połączy stacje I i II linii metra, 21 marca stołeczny ratusz wstrzyma ruch na linii między stacjami Ratusz Arsenał a Centrum. Przez 20 dni pociągi będą kursować na dwóch odcinkach. Uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.

O planowanym wyłączeniu ruchu na I linii metra, a także o utrudnieniach i zmianach w komunikacji miejskiej poinformowali w czwartek przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego i wykonawcy centralnego odcinka II linii metra.

Od pętli Marymont w kierunku centrum miasta będą kursować dodatkowe tramwaje linii 74 i 75, a wzdłuż I linii metra, do Politechniki, jeździć będą autobusy zastępczej linii Z1.

W najbliższą sobotę i niedzielę metro ma jeździć na dwóch odcinkach - od stacji Młociny do stacji Ratusz i od stacji Kabaty do stacji Centrum. Na pozostałym odcinku z ruchu wyłączony zostanie zachodni tor linii metra; po drugim torze będzie kursować pociąg wahadłowy.

d28szw9

Zmiany w komunikacji miejskiej spowodowane są przygotowaniami do budowy przejścia podziemnego na stacji Świętokrzyska między peronem I linii, a przyszłym peronem II linii.

Jak poinformował w czwartek dziennikarzy rzecznik prasowy wykonawcy centralnego odcinka II linii metra Mateusz Witczyński ze względów bezpieczeństwa podczas budowy ścian szczelinowych w pobliżu istniejących tuneli ruch pociągów musi być wstrzymany.

- W związku z tym, że między tunelem pierwszej linii metra a tymi ścianami jest kilkadziesiąt centymetrów odległości, sztuka budowlana i bezpieczeństwo pasażerów wymaga tego, żeby podczas tych prac ograniczyć ruch - powiedział Witczyński.

Jak wyjaśnił, zbudowanie łącznika wymaga przygotowania szybu roboczego, który powstanie ok. 70 cm od istniejących tuneli linii metra.

d28szw9

Ta skomplikowana operacja, ze względów bezpieczeństwa podzielona została na dwa etapy. Najpierw wykonana zostanie zachodnia część ścian szczelinowych. Powstaną tam wykopy o szerokości 80 cm, głębokie na 32 metry. W powstałe szczeliny wprowadzone zostaną klatki zbrojeniowe, które następnie zalane zostaną betonem - informuje Metro Warszawskie.

Obecnie w budowie jest centralny odcinek II linii metra, który ma mieć siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji, która ma się zakończyć pod koniec 2013 roku, wynosi ponad 4,1 mld zł.

(fot. ZTM)
Źródło: (fot. ZTM)
d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj