Trwa ładowanie...
d4jvuij
08-02-2007 18:12

W styczniu sprzedaż aut osobowych wzrosła o 21,6 proc.

d4jvuij
d4jvuij

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w styczniu 2007 roku wyniosła 22.717 sztuk i była wyższa od sprzedaży ze stycznia 2006 roku o 21,6 proc. oraz od sprzedaży z grudnia 2006 roku o 5,4 proc. - podał Samar monitorujący rynek samochodowy.

"To największy rezultat miesięczny od półtora roku. Po raz pierwszy od lipca 2005 roku został przekroczony pułap sprzedaży 22 tys. sztuk" - napisano w czwartkowym komunikacie.

Zdaniem Samaru, styczniowy wynik jest przede wszystkim efektem kampanii wyprzedażowych, prowadzonych w salonach samochodowych, atrakcyjnych akcji promocyjnych dla rocznika 2006, bogatej oferty finansowej (kredyty, leasing), a zwłaszcza rabatowej.

"Do stosunkowo dobrego rezultatu przyczyniła się też decyzja ministra finansów, dotycząca podatków. Decyzja ta, pomimo, iż nie rozwiązuje istniejących problemów rynku, to jednak na pewien czas stabilizuje sytuację, co, jak wielokrotnie podkreślano, jest istotnym czynnikiem niezbędnym do jego naprawy" - głosi komunikat.

Samar poinformował, że wśród 42 dostępnych w Polsce marek zaledwie 9 odnotowało spadek miesięcznej sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem.

d4jvuij

Liderem polskiego rynku w styczniu 2006 roku była Toyota. Sprzedaż tej marki wyniosła 3.170 sztuk, o niemal 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki wzrost sprzedaży pozwolił marce na wzrost udziału w rynku z 13,6 proc. do prawie 14 proc.

Drugą pozycję na rynku zajęła Skoda z wynikiem 2.810 sztuk, o 17,7 proc. większym niż przed rokiem. Wzrost ten nie wystarczył jednak na zachowanie udziału w rynku, który zmniejszył się z 12,8 proc. do 12,4 proc.

Opel, który zajął w rankingu trzecie miejsce, sprzedał w styczniu 2007 roku 2.251 aut, o 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział marki zmalał z 12,8 proc. do 9,9 proc.

Na czwartym miejscu znalazł się Fiat, który znalazł w pierwszym miesiącu tego roku 2.091 nabywców na swoje auta. Sprzedaż tych aut wzrosła o 12,6 proc. na przestrzeni roku, zaś udział w rynku wyniósł 9,2 proc.

d4jvuij

Kolejne pozycje zajęły: Ford ze sprzedażą 1.588 aut (o 23,8 proc. więcej niż w styczniu 2006 roku, obecny udział w rynku 7 proc.), Peugeot - 1.563 auta (wzrost rok do roku o 50,6 proc., udział w rynku 6,9 proc.), Renault - 1.466 aut (o 12,4 proc. więcej niż przed rokiem, udział w rynku 6,5 proc.), Citroen - 1.257 aut (wzrost rok do roku o 28,1 proc., udział marki w rynku 5,5 proc.).

Dziewiątą pozycję na rynku zajmuje Volkswagen z wynikiem 1.247 aut, o 83,9 proc. większym niż rok wcześniej oraz 5,5-proc. udziałem w rynku. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała w styczniu 2007 roku 913 aut, o 5,9 proc. więcej niż w styczniu 2006 roku. Do Hondy należy 4 proc. polskiego rynku.

d4jvuij
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jvuij
Więcej tematów