W Porsche nie używają Facebook'a
Niemiecki producent pojazdów sportowych obawiając się szpiegostwa przemysłowego, odciął swoich pracowników od portali społecznościowych.
Pracownicy Porsche nie będą mogli korzystać z portali społecznościowych, takich jak np. Facebook. Kierownictwo firmy wprowadziło w tej materii stosowne ograniczenia, tłumacząc swoją decyzję obawą przed szpiegostwem przemysłowym. Porsche uważa, iż profile ich pracowników dostępne w sieci mogą być podglądane przez grupy wywiadu obcych państw. Prezentowane tam treści, zdjęcia i komentarze mogą stać się źródłem ujawnienia firmowych tajemnic.
Takie zachowanie przestaje już dziwić. Coraz więcej firm i korporacji zastrzega swoim pracownikom dostęp do portali społecznościowych lub wręcz zabrania z ich korzystania (nawet w czasie wolnym od pracy). Być może jest to reakcja na postępującą popularność serwisów i zmianę (liberalizację) ich polityki dotyczącej przekazywania danych osbowych użytkowników.
Źródło: Moto Target