W Oplu więcej Start/Stop
Opel zastosował technologię Start/Stop nie tylko do Corsy, ale również do Agili ze spełniającym wymagania normy Euro 5 silnikiem benzynowym 1.2 (94 KM) i pakietem optymalizacji emisji CO2. Dzięki Start/Stop, Agila z tą jednostką powinna spalać nie średnio do 5 l benzyny na 100 km i emitować 116 g CO2 - o ok 2,5 proc. mniej niż w przypadku tego samego silnika bez systemu Start/Stop. W cyklu miejskim system Start/Stop zmniejsza emisję spalin o 4,2 procent.
Technologia ecoFLEX dostępna będzie od stycznia w modelu Astra, począwszy od wersji z silnikiem 1.3 CDTI. Do końca 2011 roku ma być obecna we wszystkich ważniejszych modelach Opla. Wraz z wprowadzeniem technologii Start/Stop Opel kontynuuje działania na rzecz obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin. Firma jest zaangażowana w prace nad kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami, które mogą obniżyć, a ostatecznie zlikwidować zależność od ropy naftowej, zminimalizować emisję CO2 i wspomagać różnorodność energetyczną.
Technologia Start/Stop zapewnia największe korzyści w jeździe miejskiej, czyli w naturalnym środowisku modelu Agila. Zasada jest prosta i chyba już dość dobrze znana - silnik, który nie pracuje, nie może zużywać paliwa. Zamiast pracy na wolnych obrotach na czerwonym świetle czy przejeździe kolejowym, silnik automatycznie wyłącza się, gdy kierowca wrzuci luz i puści pedał sprzęgła.
Po zapaleniu się zielonego światła kierowca po prostu naciska pedał sprzęgła, aby uruchomić silnik, wrzuca pierwszy bieg i odjeżdża. Oczywiście, aby zachować bezpieczeństwo i komfort także w chwilach krótkotrwałego wyłączania silnika, cały czas działa ogrzewanie, wspomaganie układu kierowniczego i hamulcowego. Dzięki wyeliminowaniu pracy na wolnych obrotach silniki emitują mniej gazów cieplarnianych i są rzecz jasna mniej hałaśliwe.
[
]( http://wnp.pl )