W Niemczech tylko niemieckie
Marka Mercedes-Benz zajęła pierwsze miejsce w publikowanym cyklicznie w Niemczech prestiżowym zestawieniu ADAC-AutoMarxX.
Mercedes-Benz wraca na pierwsze miejsce w publikowanym co pół roku prestiżowym zestawieniu ADAC-AutoMarxX, które obejmuje ponad 30 firm na niemieckim rynku samochodów osobowych. Opracowanie uwzględnia m.in. aktualne rankingi niezawodności prowadzone również przez niemieckie TUV i DEKRA.
Oto pierwsza dziesiątka głównego rankingu ADAC-AutoMarxX (grudzień 2010):
- Mercedes-Benz: łączna nota 1,92 (awans)
- Audi: 1,95 (miejsce bez zmian)
- BMW: 1,97 (spadek)
- Volkswagen: 2,24 (awans)
- Volvo: 2,25 (awans)
- Skoda: 2,27 (spadek)
- Porsche: 2,37 (awans)
- Toyota: 2,49 (spadek)
- Honda: 2,60 (miejsce bez zmian)
- SEAT: 2,68 (miejsce bez zmian)
Indeks AutoMarxX prezentuje najpełniejszą analizę aktualnej sytuacji w niemieckiej branży motoryzacyjnej. Specjaliści analizują poszczególne firmy obecne na rynku, przyznając m.in. punkty za wizerunek marki, zadowolenie klientów, jakość samochodów oraz rozwiązania technologiczne.
Jedną z najciekawszych w omawianym raporcie jest kategoria związana z szeroko pojętą jakością samochodów. Uwzględnia się tu m.in. dane pochodzące z aktualnych rankingów awaryjności według TUV, DEKRA oraz ADAC. Oto inne kluczowe wnioski najnowszego rankingu ADAC-AutoMarxX (w nawiasie podano wartość, jaką dana kategoria ma jako część składowa wpływająca na wynik w rankingu głównym):
- wizerunek marki: pierwsze miejsce ma Audi (10%)
- siła rynkowa: pierwsze miejsce ma Volkswagen (10%)
- zadowolenie klienta: pierwsze miejsce ma Subaru (15%)
- siła produktu (w tym jakość): pierwsze miejsce ma Audi (30%)
- zagadnienia ekologiczne: pierwsze miejsce ma Skoda (15%)
- bezpieczeństwo czynne i bierne: pierwsze miejsce ma Mercedes-Benz (20%)
Opracowanie ADAC-AutoMarxX ukazuje się cyklicznie od roku 2001. Do tej pory najczęściej pierwsze miejsce zapewniła sobie właśnie marka Mercedes-Benz (12 razy), wyprzedzając pod tym względem Audi (7 razy) oraz BMW (4 razy).