W Europie najchętniej kupują „niemców”
Volkswagen, Ford i Opel - samochody tych producentów były w czerwcu najchętniej kupowane w Europie. Tylko Ford Focus i Volkswagen Passat uzyskały wynik sprzedaży lepszy niż przed rokiem.
Volkswagen Golf obronił w czerwcu pozycję lidera w zestawieniu najchętniej kupowanych nowych aut w Europie. Wynik na poziomie nieco ponad 41 100 sztuk jest jednak o 9,3 proc. gorszy niż w analogicznym miesiącu 2010 roku.
Znajdujący się na drugim miejscu Ford Fiesta osiągnął wynik prawie 33,6 tys. sztuk (spadek o 1,4 proc.), natomiast miejsce trzecie zajmuje Opel Corsa ze sprzedażą na poziomie 33,1 tys. (spadek o 13,8 proc.).
Z pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się aut jedynie dwa modele uzyskały wynik lepszy niż w czerwcu ubiegłego roku. Sprzedaż Forda Focusa wzrosła o 36,2 proc. do poziomu 30,8 tys sztuk, natomiast Volkswagena Passata - o 17,6 proc. do 22,9 tys. sztuk.
Wyniki sprzedaży Golfa, Polo i Passata przełożyły się w czerwcu na pierwsze miejsce marki Volkswagen w zestawieniu marek o największej sprzedaży nowych aut na europejskim rynku (146,5 tys. sztuk, spadek o 4,3 proc.).
Łączny wolumen sprzedaży na całym rynku europejskim w czerwcu to prawie 1,3 mln samochodów - o 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
Jak ocenił samar.pl, w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku widoczny jest lekki spadek wolumenu sprzedaży w Europie (o 1,4 proc. mniej niż przed rokiem). W sumie klienci kupili w pierwszym półroczu ponad 7,3 mln nowych aut. Najwięcej z tej liczby przypada na VW Golfa (253 tys. sztuk, spadek o 7,1 proc.), drugi jest Ford Fiesta (prawie 196 tys. sztuk, spadek o 18,2 proc.), a trzecie miejsce zajmuje VW Polo (188 tys. sztuk, spadek o 1,3 proc.
tb/