VW wygrywa w rajdzie samochodów elektrycznych
Pierwsze oraz drugie miejsce przypadły Volkswagenom e-up! w rajdzie samochodów elektrycznych Silvretta. XL1 i trzy e-up! wywalczyły z kolei 4 pierwsze miejsca w kategorii efektywności.
Trasa rajdu wiodła przez trudne, alpejskie trasy w austriackim regionie Montafon. W pojazdach zasiadły załogi Thomas Lieber/Peter Gobel oraz Christian Ehret/Daniel Schmidt. Pierwszy etap liczył 110, drugi - 119 zaś trzeci - 135 km. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że różnice wzniesień sięgały nawet 2 000 m. Przydatny okazał się zatem system rekuperacji energii podczas zjazdów.
Drugiego dnia przeprowadzono dodatkowo klasyfikację efektywności dla samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której pojazdy konkurowały pod względem zużycia energii. XL1 wygrał rekordowym spalaniem na poziomie 0,655 l/100 km. Drugie, trzecie oraz czwarte miejsce przypadły modelom e-up!, z rzeczywistym zużyciem energii 9,9 kWh/100 km.
Konstruktorzy e-up! postawili na maksymalne "odchudzenie" pojazdu. Wraz z akumulatorem waży on 1 139 kg, zaś przód, progi i podłoga zostały zoptymalizowane pod względem aerodynamiki. XL1 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie Volkswagenem - jego nadwozie waży 795 kg a współczynnik oporu powietrza Cw wynosi 0,189.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl