VW twin up! ze spalaniem 1,1 l/100 km
Podczas Salonu Samochodowego w Tokio debiutuje studyjny VW twin up! z systemem hybrydowym plug-in. W cyklu mieszanym zużywa on 1,1 l/100 km.
Jest to pierwsza hybryda w gamie tego 4-osobowego modelu. Części systemu napędowego - silnik wysokoprężny TDI o pojemności 0,8 l, silnik elektryczny i przekładnia dwusprzęgłowa DSG są takie same, jak w najoszczędniejszym samochodzie świata - XL1. Jego łączna moc wynosi 55 kW a moment obrotowy 215 Nm - pozwalają one na przyspieszenie do "setki" w 8,8 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 140 km/h.
Pod tylną kanapą umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz 33-litrowy zbiornik paliwa. Studyjny model zużywa w cyklu mieszanym 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 27 g/km. Z napędem czysto elektrycznym auto może pokonać dystans do 50 km.
Prezentowany w Tokio egzemplarz pokryto specjalnym, błyszczącym lakierem Sparkling White z domieszką błękitnych "wiórków szklanych". We wnętrzu dominuje kolor Ceramic.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl