VW Touareg W12 Sport – SUV do zadań specjalnych
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8161/touareg-vw-w12-01.jpg',600,355) ) |
| --- | Niezaprzeczalnie świat motoryzacyjny się zmienia. Kiedy na rynku kilka lat temu pojawiły się pierwsze samochody z kategorii sportowo-rekreacyjnych nikt nie wróżył im dużego powodzenia. Miały zapełnić niszę pomiędzy autami terenowymi, a samochodami uznawanymi za wygodne i rodzinne. Z czasem nisza rozrosła się do sporych rozmiarów i zagroziła nie tylko rynkom pomiędzy którymi została uplasowana, ale także rynkowi aut luksusowych. Rosnąca podaż na auta z kategorii SUV została dostrzeżona przez wszystkie liczące się koncerny. Volkswagen dotychczas utożsamiany z Golfem i garbusem był świadom wyzwania, któremu musiał sprostać. Długo przygotowywał się do zaprezentowania pierwszego w swej historii modelu sportowo-rekreacyjnego. Premiera Tauarega odbyła się dwa lata temu na targach w Paryżu. Koncern z dumą podkreśla, że popyt na samochód był dużo większy niż przewidywano. W tym roku Volkswagen chcąc przedłużyć swój złoty sen, we Francji pokazał wersję sportową Touarega.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8161/touareg-vw-w12-02.jpg',600,606) ) |
| --- | Wnętrze i nadwozie sportowego Touarega W12, zaprojektowane przez studio VW Individual, niewiele różni się od rozwiązań zastosowanych w modelu dotychczas sprzedawanym. Na pierwszy rzut oka samochód wyróżnia się jedynie powiększonymi zderzakami, przyciemnionymi na kolor ciemnogranatowy szybami bocznymi, podwójną końcówką rury wydechowej oraz 20 calowymi obręczami kół. Tak niewielkie zewnętrzne różnice względem „typowego” Touarega zdają się być przemyślanym zamysłem konstruktorów. Wszak wersja, nazwijmy to „podstawowa” sprawdziła się, trafiając w gusta szerokiej rzeszy klientów. To, co może przyciągnąć kolejnych, tym razem do sportowego Touarega, to przede wszystkim nowa jednostka napędowa. Dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,0 litrów, mocy maksymalnej 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 250km/h. Napęd na cztery koła w Volkswagenie Touareg W12 Sport jest przekazywany za pomocą automatycznej
sześciostopniowej przekładni. Jak wykazują przeprowadzone testy, ten wielki benzynowy silnik spełnia europejskie normy emisji spalin.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8161/touareg-vw-w12-03.jpg',600,386) ) |
| --- | Touareg W12 Sport nie jest jedynie kolejną wersją samochodu sportowo-rekreacyjnego. Jego premierę w Paryżu należy również traktować jako prosty przekaz skierowany nie tylko dla klientów, ale także dla konkurencji. Wydaje się być oczywistym, że Volkswagen wzorując się na innych niemieckich producentach, takich jak BMW (seria M), czy Audi (S), rozpocznie produkcję mocniejszych wersji swoich niektórych modeli. Trzeba przyznać, że VW wybierając Touarega jako pierwszy model do realizacji całego planu, dobrze przemyślał decyzję. Za trud włożony w koncernie do opracowania strategii działania przyjdzie słono zapłacić kupującym Touarega W12 Sport. Od października samochód w limitowanej serii 500 egzemplarzy do kupienia jest na razie we Francji i w Niemczech. Jego cena wynosi około 100 tyś euro.