Trwa 艂adowanie...

VW Touareg: mniej terenowy, bardziej sportowy

VW Touareg: mniej terenowy, bardziej sportowy殴r贸d艂o: WP.PL
d4gs4qn
d4gs4qn

Jest d艂u偶szy, szerszy oraz ni偶szy. Straci艂 troch臋 na wadze, otrzyma艂 nowe dopalacze i zosta艂 naszpikowany systemami poprawiaj膮cymi bezpiecze艅stwo. Nowa wersja SUV-a Volkswagena jest w mniejszym stopniu terenowa, ale za to bardziej sportowa, luksusowa, oszcz臋dna i bezpieczna. Taki jest nowy Touareg, na kt贸rego prezentacji mieli艣my okazj臋 go艣ci膰.

(fot. Micha艂 Zwara)
殴r贸d艂o: (fot. Micha艂 Zwara)

Cho膰 samoch贸d jest zupe艂nie nowy, to designerzy Volkswagena postawili na sprawdzony wygl膮d poprzedniej wersji. Pomimo, 偶e pojawi艂y si臋 nowe reflektory, lusterka, a os艂ona ch艂odnicy i zderzaki zosta艂y przeprojektowane, to patrz膮c na tego SUV-a z przodu jak i z ty艂u - nie da si臋 go pomyli膰 z konkurencj膮.

Pierwszy Touareg nie by艂 ma艂y - d艂. 4795 mm, szer. 1940 mm, jednak jego nast臋pca jest o 4 cm d艂u偶szy i o 1,2 cm szerszy - dzi臋ki powi臋kszonemu rozstawowi osi oraz k贸艂. Auto jest te偶 ni偶sze od poprzednika o 1,7 cm i mierzy teraz 1692 mm. Touareg straci艂 na wadze a偶 208 kg. Dzi臋ki tym zmianom, a tak偶e lekko wci臋tej bryle nadwozia w okolicach drzwi, sylwetka SUV-a sta艂a si臋 bardziej dynamiczna i muskularna. Potwierdza to tak偶e lepszy wsp贸艂czynnik oporu powietrza, kt贸ry obni偶y艂 si臋 z 0,38 do 0,35 - jak na tak pot臋偶n膮 maszyn臋, to ca艂kiem dobry wynik.

d4gs4qn
(fot. Micha艂 Zwara)
殴r贸d艂o: (fot. Micha艂 Zwara)

Sportowe aspiracje nowego Touarega sprawiaj膮, 偶e jego terenowe w艂a艣ciwo艣ci schodz膮 na dalszy plan. Chc膮c m.in. zmniejszy膰 wag臋 oraz obni偶y膰 zu偶ycie paliwa, VW zrezygnowa艂 z reduktora i blokady centralnego mechanizmu r贸偶nicowego. Standardowo mamy tylko nap臋d na cztery ko艂a z mechanizmem typu Torsen. Opcjonalnie mo偶emy zam贸wi膰 Touarega V6 TDI z pakietem Terrain-Tech, kt贸ry obejmuje wspomniane braki.

B臋d膮c przy systemach i elektronicznych gad偶etach, ten samoch贸d ma ich niema艂o. I tak np. mo偶emy zam贸wi膰 wersj臋 z pneumatycznym zawieszeniem, systemem kamer u艂atwiaj膮cych manewry, czy wysuwanym hakiem holowniczym. Bogate jest tak偶e wyposa偶enie podnosz膮ce bezpiecze艅stwo. Touareg jest wprost naszpikowany asystentami obserwuj膮cymi otoczenie - w tym martwe punkty, pomagaj膮cymi w utrzymaniu toru jazdy, do艣wietleniu drogi, czy wr臋cz kieruj膮cymi za nas, co robi tempomat z automatyczn膮 regulacj膮 odleg艂o艣ci.

(fot. Micha艂 Zwara)
殴r贸d艂o: (fot. Micha艂 Zwara)

Pod mask膮 r贸wnie偶 nowo艣ci. Na polski rynek trafi膮 z pewno艣ci膮 dwie jednostki wysokopr臋偶ne w technologii TDI. B臋dzie to 3-litrowe V6 - 240 KM i 550 Nm oraz V8 o pojemno艣ci 4,2 litra - moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy a偶 800 Nm. Benzynowy silnik V6 TSI (280 KM i 360 Nm) w sprzeda偶y pojawi si臋 nieco p贸藕niej. Z kolei benzynowo-elektryczna hybryda 3.0 V6 (380 KM i 580 Nm) raczej nie znajdzie si臋 w ofercie. Ta jednostka przeznaczona b臋dzie przede wszystkim na rynek ameryka艅ski.

d4gs4qn

Podczas prezentacji mieli艣my okazj臋 sprawdzi膰 jak je藕dzi najs艂abszy w ofercie diesel, kt贸ry wg producenta jest najbardziej oszcz臋dnym z dost臋pnych silnik贸w. Volkswagen podaje, 偶e 艣rednie spalanie tej jednostki wynosi 7,4 l/100 km. Podeszli艣my do tego z dystansem, ale 10,5 l, kt贸re uzyskali艣my w cyklu mieszanym i tak wszystkich pozytywnie zaskoczy艂o. Touareg z tym motorem wa偶y przecie偶 ponad dwie tony, a do setki przyspiesza w 7,8 sekundy.

* TU ZNAJDZIESZ WI臉CEJ ZDJ臉膯 NOWEGO TOUAREGA * Niewielkie spalanie i dobre osi膮gi samoch贸d zawdzi臋cza, mi臋dzy innymi, dost臋pnemu w standardzie 8-stopniowemu automatowi. Na 6-biegu auto osi膮ga pr臋dko艣膰 maksymaln膮, a kolejne dwa prze艂o偶enia, to tzw. nadbiegi, kt贸re s艂u偶膮 wytraceniu pr臋dko艣ci obrotowej silnika i oszcz臋dzaniu paliwa. Dzi臋ki temu robi si臋 te偶 ciszej, co jest zbawienne, bo motor, kiedy go depczemy pracuje niespodziewanie g艂o艣no.

(fot. Micha艂 Zwara)
殴r贸d艂o: (fot. Micha艂 Zwara)

W 艣rodku, co nie jest zaskoczeniem, komfort. Przede wszystkim wykorzystano sk贸r臋, ale znajdziemy tu tak偶e aluminiowe i drewniane aplikacje. Z przodu siedzi si臋 wygodnie, wszystko jest pod r臋k膮, a o zaj臋cie odpowiedniej pozycji za kierownic膮 - nietrudno. Pierwszy rz膮d siedze艅 jest regulowany elektrycznie, natomiast tyln膮 kanap臋 mo偶na przesuwa膰 do przodu lub do ty艂u, a tak偶e regulowa膰 k膮t oparcia.

d4gs4qn

Du偶e gabaryty Touarega nie stoj膮 na przeszkodzie w pewnym prowadzeniu. Zawieszenie jest dosy膰 twarde, a samoch贸d 艣wietnie trzyma si臋 drogi, nawet gdy szybko pokonujemy zakr臋ty. Z kolei o sprawne wyhamowanie dbaj膮 4-t艂oczkowe zaciski hamulcowe Brembo (6-t艂oczkowe w V8).

W Polsce nowy Touareg wejdzie do sprzeda偶y na prze艂omie maja i czerwca. Ceny wersji podstawowej z silnikiem V6 TDI powinny si臋 zaczyna膰 od 180-190 tys. z艂. Za艣 g贸rna granica cen to warto艣膰 kilkukrotnie wi臋ksza.

Micha艂 Zwara

d4gs4qn
Oce艅 jako艣膰 naszego artyku艂u:
Twoja opinia pozwala nam tworzy膰 lepsze tre艣ci.

Komentarze

Trwa 艂adowanie
.
.
.
d4gs4qn
Wi臋cej temat贸w

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie tre艣ci dost臋pnych w niniejszym serwisie - bez wzgl臋du na ich charakter i spos贸b wyra偶enia (w szczeg贸lno艣ci lecz nie wy艂膮cznie: s艂owne, s艂owno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz form臋 (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Sp贸艂ka Akcyjna z siedzib膮 w Warszawie, b臋d膮cej w艂a艣cicielem niniejszego serwisu, bez wzgl臋du na spos贸b ich eksploracji i wykorzystan膮 metod臋 (manualn膮 lub zautomatyzowan膮 technik臋, w tym z u偶yciem program贸w uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powy偶sze zastrze偶enie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu u艂atwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunk贸w umownych lub dozwolonego u偶ytku okre艣lonego przez w艂a艣ciwe przepisy prawa.Szczeg贸艂owa tre艣膰 dotycz膮ca niniejszego zastrze偶enia znajduje si臋tutaj