VW sprzedał w 2013 r. na całym świecie prawie 6 mln aut
W 2013 r. Volkswagen sprzedał na całym świecie 5,93 mln samochodów osobowych. Jest to wynik o 3,4 proc. lepszy niż w 2012 r.
- Mimo trudnej sytuacji na rynku udało nam się poprawić sprzedaż. Jest to zasługa przede wszystkim zasługa nowego Golfa, który w pierwszym pełnym roku sprzedaży zdecydowanie umocnił naszą pozycję. W 2014 r. czekają nas nowe i trudne wyzwania, ale jesteśmy na nie dobrze przygotowani - powiedział członek zarządu Volkswagen, Christian Kingler.
W Europie sprzedano 1,64 mln samochodów (spadek o 3,7 proc.). Na zachodnią część Starego Kontynentu (nie licząc Niemiec) przypadło 811 800 sztuk (spadek o 3,9 proc.) a na środkową i wschodnią - 263 300 sztuk (spadek o 1,4 proc.). W Niemczech kupiono 586 100 nowych osobowych Volkswagenów (spadek o 4,4 proc.) a w Rosji - 156 300 egzemplarzy (spadek o 5,1 proc.)
Na rynku polskim zarejestrowano 25 869 egzemplarzy, czyli o 14,26 proc. więcej niż w 2012 r. Udział w rynku wzrósł do 8,97 proc. (2012 - 8,37 proc.). W samym grudniu ub. r. sprzedano 2 272 osobowe Volkswageny (o 27 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2012 r.).
Wyraźny wzrost popytu zanotowano w regionie Azji i Pacyfiku. Klientom przekazano tam 2,73 mln pojazdów (wzrost o 15 proc.), zaś na Chiny przypadło z tego 2,51 mln egzemplarzy (wzrost o 16,6 proc.). W Ameryce Północnej sprzedano 616 800 sztuk (w 2012 - 623 300), z czego 407 700 w USA (spadek o 6,9 proc.). Na rynki Ameryki Południowej trafiło 720 400 samochodów (spadek o 13,9 proc.), w tym 550 800 zakupili klienci brazylijscy (spadek o 16,7 proc.).
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl