VW prezentuje zmodyfikowaną wersję studyjnego SUV-a Taigun
Podczas Auto Expo 2014 w New Delhi Volkswagen zaprezentował zmodyfikowaną wersją zbliżonego do produkcji seryjnej studyjnego SUV-a Taigun.
W porównaniu z pierwszym prototypem pokazanym w Sao Paulo samochód ma zmieniony tył z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Wymiary Taiguna to 3 859 mm długości (z kołem zapasowym 3 995 mm), 1 728 mm szerokości oraz 1 570 mm wysokości (z relingami dachowymi 1 605 mm. Rozstaw osi, wynoszący 3 470 mm jest w stosunku do długości zewnętrznej dość duży - rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje.
Patrząc z boku natychmiast zauważy się wysunięte na zewnątrz błotniki, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w spokojną linię sylwetki. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami. W słupki C wbudowano klamki drzwi, łączące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien.
W dolnej części nadwozia wzrok przyciągają masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków. Na wygląd i układ wnętrza pozytywnie wpływają również krótkie zwisy (przód - 708 mm, tył - 681 mm). Konstruktorom udało się otrzymać sportowe proporcje oraz bardzo dobry kąt natarcia (28 st.) i kąt zejścia (35,5 st.). Projektując Taiguna styliści marki nawiązali do większych terenowych Volkswagenów - Tiguana i Touraega. Podobnie jak u nich, w Taigunie przeważają poziome elementy stylistyczne, podkreślające szerokość auta.
We wnętrzu znajdziemy kolorystykę i wykończenie będące połączeniem elegancji i sportowo-funkcjonalnego charakteru samochodu terenowego - beżowa tapicerka siedzeń ma strukturę plastra miodu a sam materiał jest łatwy do pielęgnacji. Kontrast do barwy siedzeń stanowią pomarańczowe obszycia.
Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!
Taigun posiada wiele praktycznych schowków - w drzwiach, konsoli środkowej i pod tablicą rozdzielczą, której górna część ma metaliczny kolor. Wszystkie metalowe aplikacje wykonano z matowego, anodowanego aluminium. Pojemność bagażnika to 280 l, która po złożeniu tylnej kanapy zwiększa sie do 966 l.
Producent zapewnia, że wszystkie elementy funkcjonalne można obsługiwać intuicyjnie, zaś za przykład podaje pokrętło dysz wentylacji w desce rozdzielczej. Umożliwia ono regulację temperatury i intensywności nawiewu i odczytanie ustawień. W desce rozdzielczej Taiguna wbudowano system Infotainment z możliwością podłączenia smartfona. Po jego zintegrowaniu na ekranie pojawi się specjalna aplikacja Taigun Infotainment, korespondująca kolorystycznie z barwami wnętrza. Centralnie pod systemem znajduje się wykonany z aluminium włącznik świateł awaryjnych, przyciski ogrzewania tylnej szyby, funkcji rozmrażania, klimatyzacji i oświetlenia zewnętrznego. Nad systemem radiowo-nawigacyjnym umieszczono trzy dodatkowe wskaźniki - ciśnienia oleju, temperatury płynu i ciśnienia doładowania.
Czteroosobowy Taigun będzie napędzany nowym silnikiem 1,0 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, którego moc maksymalna wynosi 110 KM a moment obrotowy - 175 Nm. Średnie zużycie paliwa to 4,7 l/100 km a emisja dwutlenku węgla - 110 g/km. Motor współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Ważące 998 kg auto studyjne rozpędza się do "setki" w 9,2 s, zaś jego prędkość maksymalna to 186 km/h. Z czasem gamę uzupełnią trzycylindrowe jednostki benzynowe na bazie rodziny EA211.
Wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużemu prześwitowi ma sobie radzić dzielnie również na bezdrożach, choć jego głównym przeznaczeniem będą miejskie ulice. O bezpieczeństwo zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, który znacznie minimalizuje niebezpieczeństwo utraty kontroli nad autem.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl
Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!