Trwa ładowanie...
04-02-2014 11:06

VW liczy na zwycięstwo na lodzie

VW liczy na zwycięstwo na lodzieŹródło: Materiały prasowe/Volkswagen
d1n48ni
d1n48ni

W dniach 5-9 lutego zostanie rozegrany Rajd Szwecji. Volkswagen liczy na zwycięstwo w tej zimowej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Za kierownicami Volkswagenów Polo R WRC zobaczymy Sebastiena Ogiera, Jari-Matti Latvalę oraz Andreasa Mikkelsena. Zmierzą się oni z legendarnymi oesami "Fredriksberg", "Rammen" czy "Colin`s Crest". Średnia prędkość liczy ok. 110 km/h, zaś trasa charakteryzuje się śliskim lodem, śniegiem, niskimi temperaturami (od -10 do -20 st. C) oraz gęstymi lasami. Łącznie zawodnicy pokonają 1 583 km, z czego 323 km liczą 24 odcinki specjalne.

Ogier jest jedynym kierowcą spoza północnoeuropejskich krajów, który wygrał zarówno Rajd Szwecji jak i Rajd Finlandii w jednym sezonie. Pozostali dwaj kierowcy Volkswagena są rodowitymi mieszkańcami Skandynawii, co jest dobrym punktem wyjścia dla marki przed Rajdem Szwecji. Rozpocznie się on w środę wieczorem próbą rozgrywaną na torze wyścigów konnych. Legendarny i co roku przyciągający widzów jest nieoficjalny konkurs długości skoków, nazwany imieniem byłego mistrza świata, Colina McRae.

- Rajd Szwecji jest jednym z moich ulubionych. W ubiegłym roku zdobyliśmy tutaj dla Volkswagena nasze pierwsze zwycięstwo i stoczyliśmy wspaniały pojedynek z Sebastienem Loebem. To był chyba najcięższy rajd w mojej dotychczasowej karierze. Teraz my jesteśmy tymi, których inni chcą pokonać. Tradycyjnie trudno tutaj pobić Skandynawów, dlatego będę bacznie uważał na Mikko Hirvonena w Fordzie i Mads Ostberga w Citroenie - powiedział Ogier.

d1n48ni

Każda z opon zamontowanych na Polo R WRC będzie wyposażona w 380 sztuk 7-milimetrowych kolców z Wolframu. Wczepiają się one w zamarzniętą powierzchnię na odcinkach specjalnych i gwarantują większą przyczepność niż na rajdach szutrowych. Kierowcy muszą jednak pamiętać, że jeżeli przez pokrywę śniegu przebije się szuter to kolce mogą się złamać, a wtedy koniec z optymalną przyczepnością.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj