VW Golf GTE: dynamiczna hybryda
Volkswagen przedstawia nowego Golfa GTE, który łączy elektryczną mobilność z dynamiką GTI. Pojazd może przejechać do 50 km w trybie elektrycznym i do 939 km - w hybrydowym.
Nowy Golf jest napędzany dwoma silnikami - benzynowym 1,4 TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (150 KM) oraz elektrycznym o mocy 102 KM. W trybie elektrycznym GTE może rozpędzić się do 130 km/h, zaś przy pomocy obu silników przyspieszenie do "setki" wynosi 7,6 s a prędkość maksymalna - 217 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 350 Nm.
Ładowanie wysokonapięciowej, litowo-jonowej baterii do pełna przy pomocy normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej wynosi ok. 3,5 h, zaś przy korzystaniu z Wallbox lub publicznych sieci ładowania - o połowę krócej. Chłodzona cieczą bateria ma pojemność 8,8 kWh. Różne tryby jazdy można wybierać za pomocą przycisku "E" znajdującego się w kabinie.
Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Auto wyróżnia się poprzeczną, niebieską listwą na osłonie chłodnicy, seryjnymi reflektorami diodowymi, przyciemnionymi lampami tylnymi, bocznymi osłonami na progach i spojlerze oraz dedykowanymi obręczami ze stopów metali lekkich w rozmiarze 16, 17 lub 18-cali. We wnętrzu znajdziemy niebieski kontrast na siedzeniach, kierownicy, dywanikach i osłonie zmiany biegów. Kierowca będzie miał do dyspozycji 6,5-calowy ekran systemu radiowego, który wskaże dostępny zasięg, statystyki jazdy oraz e-managera. Dzięki niemu można zaprogramować trzy czasy odjazdu i ładowania.
Samochód powstał dzięki modułowej platformie podłogowej MQB dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie. Golf GTE sprawia, że Volkswagen stał się jedynym producentem na świecie oferującym wszystkie liczące się obecnie rodzaje napędu w ramach jednej serii modelowej (benzynowy, wysokoprężny, elektryczny, na gaz ziemny i hybrydowy plug-in). Marka zapowiada także powstanie Golfa z ogniwem wodorowym.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl