Trwa ładowanie...
16-11-2010 15:35

VW Golf blue-e-motion

VW Golf blue-e-motionŹródło: zdjęcie producenta
d1pv1fg
d1pv1fg

Volkswagen Golf blue-e-motion, napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym studyjna wersja najpopularniejszego europejskiego samochodu w historii, stanowi kolejny pomost do ery elektromobilności.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pięciodrzwiowe i pięcioosobowe auto jest bezgłośnie napędzane wbudowanym z przodu nadwozia silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 85 kW/115 KM; moc ciągła wynosi 50 kW/69 KM. Tak jak wszystkie silniki elektryczne, także jednostka zastosowana w Golfie rozwija natychmiast bardzo wysoki maksymalny moment obrotowy (270 Nm). Rezultatem jest większa przyjemność z jazdy. Prąd do napędu silnika elektrycznego jest magazynowany w litowo - jonowej baterii o pojemności 26,5 kilowatogodzin.

Zależnie od stylu i warunków jazdy (m.in. używanie klimatyzacji i ogrzewania) obecnie stosowana bateria litowo - jonowa w Golfie blue-e-motion wystarczy na przejechanie około 150 kilometrów. Ostateczne dane dotyczące zasięgu Golfa blue-e-motion w wersji seryjnej Volkswagen poda dopiero w momencie rozpoczęcia produkcji.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jednak już zasięg 150 kilometrów spełnia w wielu przypadkach wymagania osób dojeżdżających z przedmieść do pracy w mieście. Na przykład w Niemczech według Głównego Urzędu Statystycznego 6 z 10 osób dojeżdża do pracy samochodem, z tego 45,8 procent pokonuje mniej niż 10 kilometrów w jedną stronę, następne 28,1 procent - między 10 a 25 kilometrów, a 16,2 procent ponad 25 kilometrów.

Ponadto Golf blue-e-motion spełnia oczekiwania wielu osób świadczących usługi u klienta. Na krótkich odcinkach nieemitujący substancji szkodliwych Golf będzie również ekologicznym rozwiązaniem dla prywatnych użytkowników.

WP:

d1pv1fg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1pv1fg
Więcej tematów