VW California obchodzi 25-te urodziny

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Techno Classica Volkswagen świętuje 25-te urodziny modelu California. Fabryczne taśmy opuściło 100 000 egzemplarzy kultowego kampera.

Pojazd wpisał się w swoje czasy - w latach 80-tych urlop na kampingu rozkwitał, głównie dzięki temu że podróże samolotem były drogie a namioty wyszły z mody. Ulubionym celem podróży była południowa Europa. Korzystanie z kampera miało swoje wielkie zalety - dwa dni tutaj, trzy dni tam, zwiedzanie zabytków po drodze.

Pomysł stworzenia takiego samochodu nie był całkiem nowy. Wcześniej Westfalia budowała kampera o nazwie Joker na bazie VW Transportera. Podstawowy schemat zabudowy opierał się na składanej kanapie z tyłu, która w razie potrzeby zmieniała się w łóżko, wąskiej części kuchennej z lodówką, kuchenką gazową i zlewozmywakiem oraz szafą po lewej stronie. Przy takim układzie do wnętrza wchodziło się przez szerokie, rozsuwane drzwi. Joker, choć praktyczny, był dla wielu za drogi, co wykorzystał Volkswagen. Zakładając znacznie większą produkcję seryjną odchudzono wyposażenie produktu Westfalii do rozsądnego zakresu, czego rezultatem była podstawowa cena na poziomie 39 900 marek niemieckich.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

W ten sposób położono kamień węgielny dla całej generacji Californii, której idea sprawdzała się bardzo dobrze przez kolejne ćwierć wieku. Inaczej niż wersja z wysokim dachem i długim rozstawem osi, California z podnoszonym dachem cieszyła się powodzeniem przez wszystkie lata i generacje. Pokazują to zaprezentowane podczas Techno Classica modele: T3 w "wersji podstawowej" ówczesnej Californii czy T4 w późniejszym wariancie specjalnym "Freestyle". Koło zamyka aktualna California Beach Edition, która powraca do podstawowej idei niedrogiego kampera.

Obecny model oferowany jest z dwoma silnikami 2,0 TSI (150 lub 204 KM) oraz pięcioma TDI (84, 102, 114, 140 i 180 KM). Oba mocniejsze TDI i TSI są połączone z 6-biegową przekładnią manualną. Możliwa jest też kombinacja z DSG i 4MOTION, w zależności od wariantu silnika. Cena wyjściowa wynosi 116 662 zł.

* DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU * Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy