VW Amarok z 8-biegową skrzynią
Od początku 2012 roku w modelu Volkswagen Amarok będzie oferowana innowacyjna 8-biegowa przekładnia automatyczna. Łączy ona wysoki poziom komfortu z dobrą przydatnością do jazdy w terenie i zużyciem paliwa znacznie niższym niż w przypadku odpowiedniej wersji z manualną skrzynią biegów.
Ze spalaniem na poziomie 7,6 litra na 100 kilometrów i emisją 199 g/km CO2 ten Amarok zajmuje wyjątkową pozycję wśród pickupów. Z nową, automatyczną 8-biegową przekładnią Amarok jest pierwszym pickupem w swojej klasie z tego rodzaju skrzynią biegów. Dzięki dodatkowym stopniom przełożenia można było osiągnąć znacznie większy rozstaw między 1-szym a 8-mym biegiem, niż w konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów. Ma to bardzo pozytywne skutki: większy rozstaw biegów poprawia sprawność silnika TDI we wszystkich zakresach prędkości obrotowych, ponadto silnik jest wtedy oszczędniejszy, a jednocześnie bardziej dynamiczny.
Ósmy bieg jest biegiem "overdrive" o obniżonej prędkości obrotowej a tym samym mniejszym zużyciu paliwa. Pierwszy bieg jest skróconym biegiem do ruszania, przystosowanym do jazdy terenowej i holowania przyczepy. Dzięki temu Amarok z automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na wszystkie koła doskonale nadaje się do jazdy poza utwardzonymi drogami bez konieczności stosowania dodatkowej przekładni redukcyjnej.
Niskie prędkości obrotowe silnika mają korzystny wpływ także na komfort akustyczny. Aby możliwie jak najlepiej oddzielić układ napędowy od drgań silnika, zastosowano unowocześnione przetworniki momentu obrotowego ze zoptymalizowanymi tłumikami.
Nowa automatyczna skrzynia biegów jest połączona ze stałym napędem na wszystkie koła i nowym silnikiem: 2.0 TDI biturbo o mocy 180 KM. Silnik ten dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm i gwarantuje dobre osiągi oraz komfortową jazdę, także z przyczepą lub pełnym załadunkiem. Prędkość maksymalną 179 km/h Amarok osiąga na 7. biegu. Na przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h potrzebuje 8,5 sekundy.
sj