VW Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie
Wszystkie Amaroki z podwójną kabiną od końca czerwca produkowane są jedynie w fabryce w Hanowerze. Do pojazdu wprowadzono również wiele nowości.
Auto jest mocniejsze - silnik BiTurbo w wersji z manualną skrzynią "urósł" ze 163 KM do 180 KM. Udało się przy tym zachować dotychczasowe zużycie paliwa. Pakiet BlueMotion będzie dostępny również dla innych wariantów napędowych. Zastosowano funkcję Start-Stop, odzyskiwanie energii hamowania oraz opony z niskim oporem toczenia. Najoszczędniejsza wersja Amaroka zużywa 6,8 l ON/100 km.
Oferta wzbogaciła się o systemy ułatwiające parkowanie, automatyczne włączniki świateł, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wewnętrzne, doświetlanie zakrętów oraz automatyczną klimatyzację Climatronic.
Zmiany dotknęły również tylną klapę - wytrzymuje ona obciążenie do 200 kg oraz jest zamykana na kluczyk, zaś mechanizm wspomagania znacznie ułatwia jej zamknięcie.
Amaroki z napędem na wszystkie koła w wersji z manualną przekładnią mogą holować przyczepę o masie do 3 ton, zaś w przypadku skrzyni automatycznej masa ciągniętej przyczepy może być wyższa o dodatkowe 200 kg. Auto jest przygotowane do instalacji cyfrowego tachografu.
Cena pickupa Volkswagena rozpoczyna się od 80 091 zł (pojedyncza kabina, 90 kW) oraz 85 304 zł (podwójna kabina, 90 kW).
/ll