Volvo znów najbezpieczniejsze
Niemiecki automobilklub ADAC postanowił przeprowadzić we własnym zakresie testy porównawcze, które miały sprawdzić działanie systemów wspomagających kierowcę w przypadku konieczności rozpoczęcia nagłego hamowania. Jaka marka uzyskała w tych badaniach najlepsze noty za swoją technologię?
Firma Volvo Car Corporation jako jedyna otrzymała ocenę "bardzo dobrą" w teście porównawczym, który przeprowadził ADAC. Miał on w jak najbliższych rzeczywistym warunkom sprawdzić, jak skutecznie działają systemy wspomagające pracę kierowcy w przypadku konieczności rozpoczęcia nagłego hamowania. Specjaliści z największego automobilklubu Europy wybrali do próby następujące modele: Audi A7 3.0 TFSI, BMW 530d automat, Infiniti M37S Premium, Mercedes-Benz CLS 350 CGI, Volkswagen Passat Variant 2.0 TFSI DSG, Volvo V60 D5 AWD Geartronic.
Jako zwycięzca testów ADAC, Volvo Car Corporation oferuje w omawianej dziedzinie bezpieczeństwa kilka nowoczesnych systemów. Rozwiązanie City Safety dostępne jest standardowo w sześciu modelach marki Volvo (S60, V60, XC60, XC70, V70 oraz S80), natomiast systemy Collision Warning & Full Auto Brake oraz Pedestrian Detection występują jako opcja. Oba rozwiązania uzyskały wysoką ocenę ADAC za skuteczność swojego działania oraz sposób informowania kierowcy o zbliżającym się zagrożeniu.
Układ City Safety jest w stanie ograniczyć skutki wypadku lub całkowicie uniknąć uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości od 4 do 30 km/h. System ten obserwuje pojazdy przy pomocy czujnika laserowego, wbudowanego w przednią szybę na wysokości wstecznego lusterka. Samochód automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie zareaguje na czas, gdy samochód znajdujący się przed pojazdem zwolni, albo się zatrzyma lub jeśli kierowca zbyt szybko zbliża się do obiektu.
Systemy Collision Warning & Full Auto Brake oraz Pedestrian Detection wykorzystują nowy, działający w dwóch trybach radar, zainstalowany w osłonie chłodnicy, kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby obok lusterka wstecznego oraz centralną jednostkę sterującą. Radar w połączeniu z kamerą umożliwia stałe monitorowanie drogi. Jego zadaniem jest wykrywanie obiektów i mierzenie odległości, w jakiej się znajdują. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.
System zaprogramowano tak, by reagował na samochody stojące z przodu lub poruszające się w tym samym kierunku co pojazd kierowcy. Dzięki nowoczesnemu radarowi o szerokim polu widzenia system wykrywa pieszych, którzy dopiero mogą wejść na drogę. Kamera pozwala na monitorowanie schematów ruchu pieszych. Jest to drugi rok z rzędu w którym Volvo zostało wyróżnione w teście ADAC.
(źródło: samar.pl)
sj/mw/mw