Volvo XC90 Excellence. Luksus ma swoją cenę
Luksusowy SUV Volvo bazuje na najnowszym modelu marki – XC90, które zostało poddane modyfikacjom podnoszącym komfort pasażerów. XC90 w wydaniu Excellence ma wyposażenie niedostępne dla standardowych modeli.
Dzięki zastosowaniu nadwozia mieszczącego w standardowym układzie 7 miejsc siedzących, auto w konfiguracji z 4 siedzeniami jest przestronniejsze. W XC90 Excellence zastosowano wyższej jakości materiały. Specjalnie skonstruowane fotele, które zastąpiły tylną kanapę, przypominają te, które zazwyczaj montuje się z przodu pojazdu. Są wyposażone w wentylowane oraz podgrzewane siedziska, każdy z nich można także indywidualnie ustawić zgodnie z preferencjami pasażerów.
Każdy z jadących z tyłu ma także możliwość skorzystania z wbudowanego w fotel systemu masażu. O rozrywkę pasażerów tylnego rzędu dbają dwa wysuwane ekrany dotykowe oraz 20-głośnikowy system audio firmy Bowers&Wilkins, który oferuje efekt surround.
Luksus jest widoczny także w takich detalach, jak umieszczona między tylnymi siedzeniami lodówka z uchwytami na kieliszki oraz butelkę, składane stoliki, specjalny cup holder z funkcją podgrzewania i chłodzenia oraz ręcznie wykonane kryształowe kieliszki szwedzkiej firmy Orrefors.
Klimat wnętrza XC90 Excellence tworzy także specjalne punktowe oświetlenie, podświetlenie schowków czy przegrody bagażnika. Specjalnie dla tego modelu stworzono skórzaną tapicerkę. Samochód dodatkowo wyciszono i zastosowano opony Pirelli wyłożone od środka poliuretanową gąbką, które zmniejszają szum toczenia się o 2-3 dB.
W samochodzie zamontowano również system Cleanzone, który dzięki specjalnemu zintegrowanemu filtrowi jonowemu wyłapuje cząsteczki dymu, kurzu czy niepożądanych zapachów z zewnątrz.
Najdroższe i najbardziej ekskluzywne Volvo w historii dostępne jest wyłącznie w wersji hybrydowej plug-in T8. Moc układu to 407 KM, a przyspieszenie do setki - 5,6 sekundy. Cena auta to 530 tys. zł, o niemal 200 tys. zł więcej niż najlepiej wyposażone „zwykłe” XC90 bez dodatków z listy opcji.
Opr. MAK