VOLVO V70 III
Lata produkcji | 2007 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi |
Silniki | 2.0 F (145KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2816 |
Długość (mm) | 4823 |
Szerokość (mm) | 1861 |
Wysokość (mm) | 1547 |
Marki | |
Model |
Volvo V70 trzeciej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, w grupie premium. Zadebiutował 2 lutego 2007 roku, zastępując na rynku drugą generację V70. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Ford EUCD. W porównaniu do poprzednika, znacznie wzrosły wymiary. Sporą uwagę przywiązano też do poprawy jakości materiałów wnętrza. Stylistyka jest kontynuacją drogi prezentowaną przez drugą generację tego modelu. Kształty stały się jeszcze bardziej opływowe. Uterenowiona odmiana ponownie otrzymała nazwę XC70 i stanowi niejako osobny model w gamie Volvo. Zrezygnowano natomiast ze sportowej wersji V70 R, która występuje teraz w wersji sedan, czyli S60 R. Volvo V70 posiada opcjonalnie napęd przenoszony na wszystkie koła. Standardowo w tańszych wersjach napędzane są jednak koła przednie. Pod maską montuje się zarówno silniki benzynowe o mocach od 145 do 306 KM, jak i wysokoprężne o mocach od 109 do 205 KM. W ofercie znajdują się także wersje Flexi-Fuel (możliwość pracy na mieszance bioetanolu oraz
benzyny bezołowiowej) o mocach 145 i 231 KM. Moc przenoszona jest za pośrednictwem skrzyni manualnej, bądź automatycznej. Volvo V70 i XC70 na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy E czy Saab 9-5.