Volvo V60 Plug-In w sprzedaży od 2012 roku
Volvo oficjalnie potwierdziło, że w 2012 roku do sprzedaży trafi kombi V60 w wersji hybrydowej. Jest to samochód stworzony wspólnie z firmą Vattenfall, który został po raz pierwszy zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2011.
Nowe V60 z napędem hybrydowym łączy 215-konny pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 litra z jednostką elektryczną produkującą dodatkowe 70 KM. Silnik elektryczny będzie korzystał z energii zmagazynowanej w litowo-jonowych akumulatorach dostarczających 12 kWh. Spalinowy motor ma napędzać przednie koła, natomiast elektryczny tylne. Jest to rozwiązanie bardzo zbliżone to technologii HYbrid4 stworzonej przez Peugeota.
Układ napędowy będzie mógł pracować w jednym z trzech trybów: Pure, Hybrid i Power. Pierwszy z nich jest najbardziej oszczędny i ekologiczny, gdyż do 50 km/h będzie korzystał jedynie z silnika elektrycznego. Pozostałe dwa połączą obie jednostki napędowe, przy czym tryb "Hybrid" będzie nastawiony na oszczędną jazdę, natomiast "Power" na maksymalizację osiągów.
Zasięg Volvo V60 w wersji Plug-In Hybrid to imponujące 1200 km, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego średnie spalanie zdaniem producenta wynosi zaledwie 1,9 l/100 km. Pełne naładowanie akumulatorów ze zwykłego domowego gniazdka ma zająć około 5 godzin.
- Ważnym aspektem tego projektu jest to, aby Volvo V60 zachowało przyjemność z jazdy, wysokie standardy bezpieczeństwa i komfort - tłumaczy Stefan Jacoby, szef Volvo. - W tym samym czasie średnia emisja CO2 i zużycie paliwa zmniejszą się o połowę w porównaniu z samochodami dostępnymi dzisiaj na rynku.
Volvo nie podało jeszcze ceny, ani tego jak będzie wyglądała dostępność tego modelu. Można się jednak spodziewać, że z powodu zastosowania drugiego silnika i kosztownych akumulatorów oszczędna odmiana V60 będzie znacząco droższa od standardowych modeli.
sj