VOLVO seria 700
Lata produkcji | 1982 - 1992 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan |
Silniki | 2.3 Turbo (173KM) 2.8 (156KM) 2.8 (147KM) 2.8 (143KM) 2.4 TD (112KM) 2.4 TD Interc. (116KM) 2.4 TD Interc. (115KM) 2.0 (112KM) 2.3 (113KM) 2.3 (114KM) 2.3 (115KM) 2.3 (131KM) 2.3 (136KM) 2.3 (151KM) 2.3 16V (156KM) 2.3 16V (159KM) 2.3 Turbo (156KM) 2.3 Turbo (165KM) 2.3 Turbo (182KM) 2.3 Turbo (190KM) 2.4 D (82KM) 2.4 TD Interc. (122KM) 2.4 TD (109KM) 2.0 (107KM) 2.3 (129KM) 2.3 (117KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2770 |
Długość (mm) | 4785-4850 |
Szerokość (mm) | 1750-1760 |
Wysokość (mm) | 1400-1435 |
Marka |
Volvo serii 700, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D bądź E, czyli klasy średniej lub średniej wyższej. Pierwsza prezentacja odbyła się w 1982 roku. Za projekt stylistyczny odpowiada Jan Wilsgaard. Seria 700 jest bezpośrednim następcą modelu Volvo serii 200. Występowały trzy wersje nadwoziowe: 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Bardzo rzadko spotkać można również 2-drzwiową wersję coupe o nazwie Volvo 780. Produkcja tej serii trwała do ostatnich miesięcy 1992 roku. Model zyskał niejako dwóch następców: Volvo serii 800, które było nieco mniejsze oraz Volvo serii 900, które stało się topowym modelem w gamie tej szwedzkiej marki. Pod maską serii 700 montowano zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne silniki o pojemnościach od 2 do 2.8 litra i mocach dochodzących do 182 KM. Ceniony jest przede wszystkim za wysoka trwałość oraz bardzo obszerne wnętrze i jednym z największych bagażników w swojej klasie. W gamie znaleźć można kilka odmiennych nazw. Wersje 744 stanowiły odmiany sedan, 745 odnosiło się do wersji kombi, a 760 przynależało do egzemplarzy najbardziej luksusowo wyposażonych i tych z najmocniejszymi silnikami (zarówno sedany jak i kombi).