Volkswagen Up! z hybrydowym silnikiem XL1
Volkswagen XL1 to imponujący model, który ma zużywać tylko 0,9 l paliwa na 100 km. Samochód ten jednak będzie bardzo drogi i wyprodukowany w limitowanej liczbie. Inaczej ma być z hybrydowym napędem tego auta. "AutoCar" twierdzi, że zostanie on zamontowany w miejskim modelu Up!
Hybrydowy napęd wykorzystuje dwucylindrowy silnik Diesla o pojemności 0,8 l i mocy 48 KM. Jednostka elektryczna dostarcza kolejnych 27 KM. Moc na koła jest przekazywana za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni DSG. Oprócz niskiego zużycia paliwa, napęd z modelu XL1 pozwala na naładowanie akumulatorów z domowego gniazdka (hybryda plug-in) i przejechanie do 50 km jedynie przy wykorzystaniu silnika elektrycznego.
Model XL1 posiada wiele dodatkowych rozwiązań obniżających zużycie paliwa - jest wyjątkowo aerodynamiczny i bardzo lekki dzięki zastosowaniu m. in. włókna węglowego. Model Up!, z racji swoich wymiarów, też jest lekki (choć nie tak bardzo jak XL1), co czyni go dobrą platformą do wykorzystania oszczędnego napędu. Należy się spodziewać, że popularniejszy model nie będzie tak oszczędny jak XL1, ale też bez problemu pokona konkurentów. Brytyjska gazeta informuje, że Up! Hybrid powstaje, jednak jest dopiero na wczesnym etapie projektowania, a wersja produkcyjna najwcześniej pojawi się za półtora roku.
Wcześniej, już w Genewie, zobaczymy finalną wersję modelu XL1. Dobrze jednak słyszeć, że technologia stworzona na potrzeby tego wyjątkowego auta tak szybko trafi do popularnego modelu.
sj, moto.wp.pl