Volkswagen sprzedał w 2015 r. prawie 10 mln aut
W 2015 r. koncern Volkswagen sprzedał klientom na całym świecie ponad 9,93 mln samochodów. Prawie 100 000 z nich trafiło do Polski.
- Prawie 10 mln sprzedanych aut to świetny wynik, szczególnie biorąc pod uwagę trudną sytuację na niektórych rynkach oraz aferę spalinową trwającą od ostatniego kwartału ubiegłego roku - powiedział prezes zarządu firmy, Matthias Muller. - Na naszej sprzedaży mocno odbiły się problemy w Brazylii i w Rosji, zaś na plus zapisał się popyt w Europie i Ameryce Północnej.
W minionym roku w regionie Europy Zachodniej auta koncernu odebrało 3,43 mln klientów (wzrost o 4,8 proc.). Poprawę wyników zanotowano w Niemczech (o 4,0 proc.), w Hiszpanii (16,1 proc.) i we Włoszech (o 8,8 proc.). Na rozwój w środkowej i wschodniej części Starego Kontynentu niekorzystny wpływ miała głównie sytuacja w Rosji, gdzie miał miejsce bardzo duży, bo 36,8-procentowy spadek. W Polsce zarejestrowano 96 267 samochodów marek Grupy Volkswagen, co przełożyło się na wzrost w wysokości 9,59 proc.
2015 r. minął pod znakiem wzrostów w Ameryce Północnej, gdzie sprzedano 931 800 pojazdów. Najwięcej, bo 607 100 samochodów, trafiło do USA (wzrost o 1,2 proc.). W Ameryce Południowej popyt zmniejszył się o 29,8 proc. Największym pojedynczym rynkiem dla VW pozostają Chiny - tamtejsi klienci kupili 3,55 mln samochodów.
Pytany o plany na 2016 r. szef koncernu odparł, że firmę czekają fundamentalne zmiany, aby przezwyciężyć "spalinowy" kryzys. Służyć ma temu "Strategia 2025".
ll