Zaprezentowany na Genewskim Salonie Samochodowym, jeszcze przed wprowadzeniem na rynki europejskie, Volkswagen Scirocco będzie musiał udowodnić swoje możliwości podczas jednego z najtrudniejszych wyścigów na świecie. Do legendarnego 24-godzinnego samochodowego maratonu na Północnej Pętli Nürburgring Volkswagen wystawi specjalnie przygotowaną, wyścigową wersję Scirocco.
Podobnie jak w przypadku seryjnego poprzednika, także dla wyścigowego Scirocco historia zatacza koło. W 1976 roku model ten zapoczątkował pełną sukcesów drogę seryjnie produkowanych Volkswagenów w wyścigach i rajdach. W dniach 24 – 25 maja będzie świętował swój powrót do sportu motorowego. Volkswagen przygotował trzy nowe, specjalnie przygotowane egzemplarze Sirocco.
„Konstrukcja seryjnych Scirocco stanowi doskonałą podstawę do występów na torach wyścigowych” – powiedział dyrektor VW Motorsport Kris Nissen. „Tak samo jak jego pradziadek, który swoim pierwszym pucharem marki Volkswagen zapoczątkował tradycję sportowych wersji samochodów seryjnych ze znaczkiem VW na masce, także nowy Scirocco będzie miał swój debiut na torze wyścigowym jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży. Północna Pętla Nurburgring i 24-godzinny wyścig idealnie pozwolą przedstawić, przed szeroką publicznością, niezwykły charakter i potencjał tego coupé.”
Już w ubiegłym roku Volkswagen nawiązał do tradycji marki w dziedzinie sportu amatorskiego i wzbudził sensację na Nurburgring Golfem GTI. W 24-godzinnym wyścigu w 2007 roku Rene Rast, Jimmy Johansson, Florian Gruber i Dieter Depping zwyciężyli w swojej klasie a w klasyfikacji generalnej zajęli ósmą pozycję. Podstawą był, tak jak dzisiaj, 2-litrowy silnik TFSI o mocy 300 KM i napęd na przednią oś. Te atrybuty będzie posiadał także nowy Scirocco w wersji wyścigowej.
Rozgrywany od 1970 roku 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring zdobył sławę jako najtrudniejszy wyścig samochodowy świata. Po połączeniu odcinka Grand Prix z legendarną Nordschleife powstała pętla o długości 25 kilometrów z bardzo trudnymi kombinacjami zakrętów. Stanowi ona prawdziwe wyzwanie zarówno dla kierowcy, jak i dla samochodu. Imponująca jest także ilość uczestników: w treningu może wziąć udział 230 samochodów, natomiast do wyścigu dopuszczanych jest 220 aut. Ponad 700 kierowców stawia czoło tej morderczej konkurencji. Także pod względem ilości widzów jest to niezwykłe wydarzenie: około 200.000 kibiców będzie obserwowało walkę w samochodowym maratonie przebiegającym przez wzgórza i doliny gór Eifel.
Źródła: Samar, Volkswagen