VOLKSWAGEN Scirocco Typ53b
Lata produkcji | 1981 - 1992 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 1.3 (60KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2400 |
Długość (mm) | 4210 |
Szerokość (mm) | 1645 |
Wysokość (mm) | 1305 |
Marki | |
Model |
Volkswagen Scirocco Typ 53b, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmetnu C. Zadebiutował w 1981 roku, jako następca modelu Scirocco Typ 53 (pierwsza generacja). Prace nad drugą generacją rozpoczęto już w 1976 roku. Premiera odbyła się na targach w Genewie. Podobnie jak poprzednik, Scirocco posiadało jedną wersję nadwoziową, którą stanowiło 3-drzwiowe coupe. Stylistycznie model był udaną kontynuacją Scirocco I. Ostre kształty, charakterystyczna, bardzo sportowa i dynamiczna sylwetka klina spowodowała, że nowy model również odniósł spory sukces rynkowy. Największymi różnicami w wyglądzie były: nowy pas przedni z nowymi reflektorami, brak tylnych szyb bocznych zwężających się ku górze, obniżenie całego samochodu, poprawiony współczynnik oporu powietrza (Cx z 0,42 do 0,38). Pod maską zabrakło silnika 1.1 litra, a w jego miejsce pojawiły się silniki o pojemności 1,8 l i mocy 112 KM oraz od 1985 roku również silnik szesnastozaworowy o mocy 139 KM. Wersja GTI posiadała jednostkę napędową 1.6 litra o mocy 110
KM, a później większy motor 1.8 l i mocy 112 KM. Sprzedaż na rynku amerykańskim trwała do 1988 roku, a produkcję zakończono 10 września 1992 roku. Następcą był produkowany od 1992 roku model Corrado, który jednak nie odniósł takiego sukcesu rynkowego jak Scirocco. Nazwa ta powróciła ponownie w 2008 roku, kiedy zaprezentowano trzecią generację tego modelu.