VOLKSWAGEN Scirocco Typ53
Lata produkcji | 1974 - 1981 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 1.1 (50KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2398 |
Długość (mm) | 3850 |
Szerokość (mm) | 1625 |
Wysokość (mm) | 1310 |
Marki | |
Model |
Volkswagen Scirocco Typ 53, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu C oraz G. Zadebiutował w 1974 roku podczas targów w Genewie, jako następca, choć nie bezpośredni, modelu VW Karmann Ghia. Był od swojego poprzednika znacznie tańszy, co też miało wpływ na duży sukces sprzedażowy. Pomogła także bardzo atrakcyjna, nowoczesna sylwetka, zaprojektowana przez cenionego projektanta Giorgetto Giugiaro. W 1975 roku, czyli już po roku od premiery zaczęto sprzedawać Scirocco na rynku Stanów Zjednoczonych. Początkowo pod maskę montowano trzy silniki do wyboru: 1,1 l (50 KM), 1,5 l (70 i 85 KM). W połowie 1975 roku jednostkę napędową 1.5 litra zastąpiono większym silnikiem 1.6 litra o mocy 75 KM. Topowa odmiana GTI zadebiutowała po kolejnym roku i dysponowała mocą 110 KM (tak jak w Golfie GTI). W 1978 roku zdecydowano się na facelifting, zmienił się wygląd nadwozia, wnętrza oraz usprawniono mechaniczną stronę auta. Pod koniec produkcji pierwszej generacji, w 1979 roku wprowadzono silnik o pojemności 1.3 litra
dysponujący mocą 60 KM. Przez cały okres produkcji z fabryki wyjechało 506 109 egzemplarzy. Następcę, czyli Scirocco II (Typ 53b) zaprezentowano w 1981 roku.