VOLKSWAGEN Scirocco Typ13
Lata produkcji | 2008 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 1.4 TSI (122KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2578 |
Długość (mm) | 4256 |
Szerokość (mm) | 1810 |
Wysokość (mm) | 1400 |
Marki | |
Model |
Volkswagen Scirocco, to sportowy samochód sklasyfikowany w segmencie C, w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Model ten powrócił na rynek po 16 latach. Wszystko spowodowane było faktem, że druga generacja Scirocco doczekała się następcy pod inna nazwą - Corrado. Model ten nie odniósł większego sukcesu rynkowego i sportowe coupe szybko zniknęło z oferty Volkswagena na kilka lat. Ostatnia, najnowsza generacja, zaprezentowana została w 2008 roku i bezpośrednio odnosi się do swojego protoplasty sprzed lat. Zapowiedzią tego modelu był koncept "Iroc" zaprezentowany w 2006 roku w Paryżu. Wersja produkcyjna zadebiutowała w Genewie w 2008 roku. Sylwetka nadwozia jest podobna do poprzedników, choć auto nie posiada skośnie poprowadzonej szyby tylnej. Technologicznie bazuje na płycie podłogowej modelu Volkswagen Golf. Z tym modelem dzieli nie tylko płytę, ale również silniki oraz wiele innych elementów. Nowe Scirocco mierzy: 4,26 metra długości, 1,81 metra szerokości oraz zaledwie 1,40 metra wysokości, co powoduje, że
jego wygląd jest bardzo dynamiczny, o sportowym charakterze. Występuje wyłącznie w jednej wersji nadwoziowej, jako 3-drzwiowy hatchback/coupe. Pod maską znajdują się silniki wysokoprężne oraz benzynowe, z topową wersją Scirocco R o mocy 265 KM. Produkcja odbywa się w zakładach w Palmeli, okolice Lizbony (Portugalia). Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: BMW serii 1 coupe czy sportowe auta w grupie hot-hatch.