Volkswagen Polo: nowy wygląd, silniki i technologie
Volkswagen gruntownie odświeżył miejski model Polo. Popularne auto otrzymało zmienioną stylistykę, bardziej oszczędne silniki i nowoczesne rozwiązania technologiczne znane z większych modeli.
Stylistycznie najnowsze Polo wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, w tym nowymi światłami przeciwmgielnymi. Zmieniono też wygląd osłony chłodnicy i reflektorów. Ta ostatnia modyfikacja wynika z zastosowania nowych technologii. Najbardziej zaawansowany wariant reflektorów Polo jest w pełni diodowy, co stanowi nowość w tej serii i w całej klasie. Reflektory LED dostępne są dla Polo Comfortline, Highline i GTI.
Volkswagen przygotował nową ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych, które są bardziej oszczędne. Na przykład wariant z silnikiem wysokoprężnym 90 KM z DSG zużywa o 21 procent mniej paliwa. Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy 60 KM, 75 KM, 90 KM, a także 110 KM. Zużycie paliwa przez najmniejszy silnik 60 KM zostało zredukowane w wersji z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji z 5,5 l/100 km do 4,6 l/100 km. W połowie 2014 roku zadebiutuje Polo 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM - pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w tej serii modeli. Zużywa on 4,1 l/100 km.
Tak jak wcześniej, także w przypadku aktualnego Polo w ciągu roku pojawi się wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów. Silnik będzie rozwijał moc 150 KM zamiast 140 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną ze 180 KM do 192 KM.
Również nowością w Polo są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne TDI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 75 KM, 90 KM i 105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym. Dzięki nowej generacji silników znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa. Najbardziej oszczędne jest Polo TDI BlueMotion o mocy 75 KM - zużycie paliwa udało zmniejszyć się z poziomu 3,4 l/100 km do 3,2 l/100 km.
We wnętrzu odświeżonego Polo zmieniono kierownicę, wygląd zegarów i konsoli środkowej. Najnowsze Polo, jako pierwszy Volkswagen, otrzymało drugą generację „modułowych” systemów radiowych i nawigacyjnych (MIB). Do wyboru są cztery urządzenia z ekranem dotykowym mierzącym 5 lub 6,5 cala. Jako nowość w Polo, w połączeniu z systemami Infotainment Composition Media i Discover Media, dostępny będzie jako opcja MirrorLink. Pozwoli on w przyszłości prezentować i obsługiwać treści ze smartfona także na ekranie dotykowym systemu Infotainment w Polo. Aby uniknąć dekoncentracji kierowcy, podczas jazdy będzie można korzystać wyłącznie ze specjalnie wybranych aplikacji.
Polo może być wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wśród nich znajduje się aktywny tempomat, system obserwacji otoczenia Front Assist, funkcja awaryjnego hamowania i system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Wśród wyposażenia standardowego w każdym Polo znajdziemy automatyczny hamulec włączający się podczas wypadku, który ma zapobiec dalszym kolizjom.
sj, moto.wp.pl