Volkswagen Polo: nowy wygląd, silniki i technologie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Volkswagen gruntownie odświeżył miejski model Polo. Popularne auto otrzymało zmienioną stylistykę, bardziej oszczędne silniki i nowoczesne rozwiązania technologiczne znane z większych modeli.

Stylistycznie najnowsze Polo wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, w tym nowymi światłami przeciwmgielnymi. Zmieniono też wygląd osłony chłodnicy i reflektorów. Ta ostatnia modyfikacja wynika z zastosowania nowych technologii. Najbardziej zaawansowany wariant reflektorów Polo jest w pełni diodowy, co stanowi nowość w tej serii i w całej klasie. Reflektory LED dostępne są dla Polo Comfortline, Highline i GTI.

Volkswagen przygotował nową ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych, które są bardziej oszczędne. Na przykład wariant z silnikiem wysokoprężnym 90 KM z DSG zużywa o 21 procent mniej paliwa. Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy 60 KM, 75 KM, 90 KM, a także 110 KM. Zużycie paliwa przez najmniejszy silnik 60 KM zostało zredukowane w wersji z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji z 5,5 l/100 km do 4,6 l/100 km. W połowie 2014 roku zadebiutuje Polo 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM - pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w tej serii modeli. Zużywa on 4,1 l/100 km.

Tak jak wcześniej, także w przypadku aktualnego Polo w ciągu roku pojawi się wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów. Silnik będzie rozwijał moc 150 KM zamiast 140 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną ze 180 KM do 192 KM.

Również nowością w Polo są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne TDI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 75 KM, 90 KM i 105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym. Dzięki nowej generacji silników znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa. Najbardziej oszczędne jest Polo TDI BlueMotion o mocy 75 KM - zużycie paliwa udało zmniejszyć się z poziomu 3,4 l/100 km do 3,2 l/100 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu odświeżonego Polo zmieniono kierownicę, wygląd zegarów i konsoli środkowej. Najnowsze Polo, jako pierwszy Volkswagen, otrzymało drugą generację „modułowych” systemów radiowych i nawigacyjnych (MIB). Do wyboru są cztery urządzenia z ekranem dotykowym mierzącym 5 lub 6,5 cala. Jako nowość w Polo, w połączeniu z systemami Infotainment Composition Media i Discover Media, dostępny będzie jako opcja MirrorLink. Pozwoli on w przyszłości prezentować i obsługiwać treści ze smartfona także na ekranie dotykowym systemu Infotainment w Polo. Aby uniknąć dekoncentracji kierowcy, podczas jazdy będzie można korzystać wyłącznie ze specjalnie wybranych aplikacji.

Polo może być wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wśród nich znajduje się aktywny tempomat, system obserwacji otoczenia Front Assist, funkcja awaryjnego hamowania i system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Wśród wyposażenia standardowego w każdym Polo znajdziemy automatyczny hamulec włączający się podczas wypadku, który ma zapobiec dalszym kolizjom.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji