Volkswagen pokazał 272-konnego 2,0 TDI
Volkswagen zaprezentował najmocniejszego dwulitrowego TDI w historii. Niemiecki diesel w najnowszej specyfikacji oferuje imponujące 272 KM. Kolejną nowością zapowiedzianą w Wolfsburgu będzie 10-biegowa przekładania DSG.
Nowy Volkswagen Passat oferowany jest z 2-litrowym 240-konnym silnikiem TDI biturbo. Jest to najmocniejszy 4-cylindrowy diesel na świecie. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 500 Nm samochód ma świetne osiągi, a do tego jest stosunkowo oszczędny. To jednak nie ostatnie słowo Volkswagena, który już zaprezentował jeszcze mocniejszą wersję tego silnika.
Nowa jednostka osiąga imponujące 272 KM. Ulepszenia, jakie objęły motor TDI, to zmienne fazy rozrządu, nowy wtrysk, dalsza optymalizacja przepływu gazów wylotowych i elektryczne wspomaganie turbosprężarki. Najważniejszą różnicą jest to ostatnie rozwiązanie, które pozwala na jeszcze większe doładowanie, ale też poprawę efektywności silnika na niższych obrotach. Nie podano, jaki będzie maksymalny moment obrotowy w nowym dieslu, ale należy się spodziewać, że wyniesie on więcej niż 500 Nm oferowanych w aktualnym silniku.
Drugą nowością, która niedługo trafi do samochodów Grupy Volkswagen jest nowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG o 10 przełożeniach. Jest ona rozwinięciem 6-biegowej przekładni i będzie mogła współpracować z silnikami oferującymi do 550 Nm. Nowa skrzynia będzie oferować znaną już funkcję „żeglowania”, czyli odłączenia napędu po odpuszczeniu gazu, a także pozwoli na zastosowanie nowego systemu rekuperacji, dzięki któremu podczas hamowania będzie można odzyskiwać jeszcze więcej energii.
sj, moto.wp.pl