Volkswagen Passat Alltrack: prawie jak SUV
W ciągu niespełna czterdziestu lat wyprodukowanych zostało ponad 15 milionów Passatów. Ten wszechstronny i popularny Volkswagen będzie dostępny w nowej wersji Alltrack, która ma łączyć zalety kombi z prześwitem uterenowionego auta.
SUV-y to samochody, których możliwości terenowe są mocno ograniczone. Wbrew zapewnieniom producentów niewiele z nich dobrze sobie poradzi z większymi wyzwaniami. Dlatego tańszą i ciekawszą alternatywą mogą być samochody klasy średniej o nieco wyższym zawieszeniu, które pozwala uzyskać lepsze kąty rampowe i natarcia.
Passat Alltrack pozwala zachować klasyczną sylwetkę samochodu kombi, a zarazem uzyskać lepsze możliwości, gdy kierowca postanowi zjechać z asfaltu. Wielu kierowców chce używać samochodu w lekkim terenie i do holowania przyczepy, a zarazem życzy sobie, aby było to wszechstronne, sportowe i komfortowe auto osobowe.
Passat Alltrack będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) o mocy 160 KM i 210 KM oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi, również z bezpośrednim wtryskiem (TDI) 140 KM i 170 KM. Obie najmocniejsze wersje Alltrack - TDI 170 KM i TSI 210 KM będą wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnię (DSG). Dla Passata Alltrack z silnikiem TDI 140 KM napęd na wszystkie koła będzie oferowany opcjonalnie. Wersja TDI o mocy 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km, a wersja TDI o mocy 170 KM spala 5,8 l/100 km (152 g/km CO2).
Passat Alltrack zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Tokyo Motor Show w dniach 3-11 grudnia 2011. Wprowadzenie na rynek zaplanowane jest na wiosnę 2012 roku.
sj