Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
03-10-2014 16:02

Volkswagen, Mercedes i Ford królują w branży motoryzacyjnej

Artykuł sponsorowany
Volkswagen, Mercedes i Ford królują w branży motoryzacyjnejŹródło: Marek Wieliński
d1n2y5p
d1n2y5p

Znamy najsilniejsze marki motoryzacyjne w Polsce. Najskuteczniejszy w komunikacji z mediami okazał się Volkswagen, pierwszą piątkę uzupełniły Mercedes, Ford, Fiat i Renault. VII edycję badania zrealizował PRESS-SERVICE Monitoring Mediów we współpracy z miesięcznikiem „Press”.

Badanie dotyczyło okresu od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014, a na jego potrzeby przeanalizowano niemal 1,5 mln materiałów z prasy i internetu dotyczących stu marek z dziesięciu sektorów gospodarki. Pięć najczęściej wzmiankowanych w prasie marek z każdej z branż poddano analizie jakościowej. Volkswagen, prócz tego, że był najbardziej medialny, uzyskał też najkorzystniejszy stosunek publikacji pozytywnych do neutralnych i negatywnych. Zdobył też najwięcej punktów za zasięg materiałów.

Top marka 2014 – ranking marek motoryzacyjnych

VW wyprzedził jedyną w pierwszej piątce markę premium - Mercedesa. Duża część publikacji odnosiła się do najpopularniejszego modelu w stajni koncernu - Golfa. Spekulacje dotyczyły także prezentacji nowego Passata oraz odświeżonego Polo, przy okazji którego przedstawiono również super oszczędny silnik, który miałby spalać niecały litr na sto kilometrów. Nie bez echa przeszły też istotne społecznie nowości korporacyjne Volkswagena, który ogłosił otwarcie w Polsce nowej fabryki. Wyjeżdżać z niej będą nowe Craftery, a zarówno spekulacje, jak i samo ogłoszenie decyzji mocno wpłynęło na medialność marki.

Najpopularniejsze marki motoryzacyjne w prasie według liczby publikacji

W przypadku Mercedesa komunikacja poszła w kierunku flagowych produktów - prezentacji nowej Klasy S oraz modelu CLA. Z kolei Ford koncentrował się na promocji Fiesty, Mondeo i Focusa.

d1n2y5p

W czołówce znalazły się także Fiat i Renault, które wyprzedziły pod względem liczby publikacji między innymi Opla, BMW, Audi, Toyotę czy Skodę. Publikacje o Renault i Mercedesie w poważnej części związane były z występami teamów Formuły 1, a Forda i Volkswagena - z rywalizacją rajdową.

Najpopularniejsze marki motoryzacyjne w Internecie według liczby publikacji oraz zasięgu witryn i dotarcia ogółem

Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W internecie podstawą badania był monitoring prawie 5 milionów źródeł.

[

]( http://psmm.pl/sites/default/files/moto_infografika.jpg ) tb/

d1n2y5p
Artykuł sponsorowany
d1n2y5p

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n2y5p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj