Volkswagen Jetta Hybrid: w walce o oszczędność
W Los Angeles Volkswagen zaprezentował hybrydową wersję Jetty wyposażona w 150-konny silnik TSI o pojemności 1,4 l i jednostkę elektryczną dostarczająca dodatkowe 27 KM. Niemiecki producent zastosował wiele rozwiązań mających zmniejszyć zużycie paliwa, które wynosi średnio 5,2 l/100 km.
W modelu Jetta Hybrid Volkswagen zastosował silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 litra. Już przy prędkości obrotowej niewiele wyższej od prędkości biegu jałowego (od 1400 obr./min) rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Pod tym względem przewyższa nawet pięciocylindrową, benzynową wolnossącą 2,5-litrową jednostkę, oferowaną w Stanach Zjednoczonych dla Jetty. Silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprzęgłem wbudowanym między tymi dwoma jednostkami napędowymi tworzy moduł hybrydowy. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiedzialna jest automatyczna, działająca szybko i efektywnie 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.
Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. W obu przypadkach sprzęgło rozłącza silnik TSI od układu napędowego, obniżając w ten sposób zużycie energii i zwiększając zasięg jazdy na silniku elektrycznym.
Gdy przy wyższych prędkościach (do 135 km/h) kierowca zdejmie nogę z gazu, silnik TSI zostaje wyłączony i odłączony sprzęgłem od układu napędowego, aby wyeliminować hamowanie silnikiem. W rezultacie Jetta Hybrid toczy się swobodnie i nie zużywa przy tym paliwa.