Volkswagen goni Skodę
W październiku br. sprzedaż nowych aut osobowych wyniosła 30 380 szt., o 8,86 proc. (2 472 szt.) więcej niż w poprzednim miesiącu i o 20,31 proc. (5 129) więcej niż rok wcześniej, informuje Instytut Samar.
Sumaryczna sprzedaż po 10 miesiącach roku wynosi 263 703 auta i jest to o 0,4 proc. (1 055) mniej niż przed rokiem. Kolejność na liście ulubionych marek nie uległa większej zmianie.
Tytuł lidera zachowuje Skoda. Od początku roku sprzedano ponad 30 tys.szt.pojazdów tej marki i jest to o 2,03 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział Skody w polskim rynku to 11,57 procent. Na II pozycję awansował Volkswagen, który wyprzedził Fiata sprzedając od początku roku niemal 22 tys. aut (-0,8 proc. rr).
Udział VW w polskim rynku: 8,29 procent. Na III miejsce spadł Fiat - 21,3 tys. sprzedanych samochodów (-20,85 proc. rr, udział: 8,09 proc.). Sklasyfikowany na IV miejscu Ford znalazł od początku roku 21 198 polskich nabywców (-5,82 proc.; udział : 8,04 procent). V pozycja należy do Toyoty (ponad 19,6 tys. aut, -16,58 proc. rr; udział : 7,44 procent).
[
]( http://wnp.pl )