Trwa ładowanie...
09-08-2013 15:36

Volkswagen Golf Variant VII: uniwersalny kompakt

Volkswagen Golf Variant VII: uniwersalny kompaktŹródło: zdjęcie producenta
d12198b
d12198b

Obecna generacja Volkswagena Golfa Varianta debiutowała na polskim rynku samochodowym w maju 2013 roku. Jeśli planujecie zakup pojemnego, kompaktowego oraz wygodnego kombi to warto przyjrzeć się bliżej właśnie tej odmianie najpopularniejszego samochodu w Europie.

Nowy Variant w swojej klasie musi liczyć się z naprawdę mocną konkurencją. Oprócz Focusa i Astry w wersji kombi Volkswagen na polskim rynku zmuszony jest stawiać czoła coraz silniejszemu koreańskiemu duetowi. Kia Cee'd oraz Hyundai i30 zawojowały polski rynek i obecnie w rankingu sprzedaży, we wszystkich odmianach zajmują wysokie pozycje - odpowiednio 11 i 12. To co prawda gorzej od Golfa, który na liście najpopularniejszych samochód na naszym rynku jest 4. Sytuacja ta jednak nie powinna niemieckiemu producentowi pozwolić osiąść na laurach. W celu utrzymania wysokiej pozycji sprzedaży Volkswagen dołożył wielu starań, aby także jego typowo rodzinne auta były nie tylko niezawodne i praktyczne, ale także nie wyglądały jak zwykłe ociosanie bryły.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przykładem jest Golf Variant w którym niemiecki producent postawił na atrakcyjny wygląd. Niema tu co prawda szałowości jak np. u Hyundaia i30, jednak Volkswagenowi udało się osiągnąć dynamiczny i sportowy wgląd w nadwoziu oferującym sporą przestrzeń bagażową. W samochodzie dominują proste kształty, bez zbędnych udziwnień, co dla wielu jest raczej atutem w tego typie nadwoziu. Patrząc na Golfa Varianta można odnieść wrażenie, że mamy do czynieni z solidnym samochodem. Najpewniej o takie właśnie odczucia Volkswagenowi właśnie chodziło. Braki ekstrawaganckich elementów rekompensuje poukładany design, który z każdej strony wgląda równie atrakcyjnie. Samochód zdecydowanie może się podobać, co prawdopodobnie przełoży się na wyniki sprzedaży.

Charakter auta ma swoje odniesienie w dynamicznych właściwościach jezdnych. Na możliwość szybkiego pokonywania zakrętów wpływ w szczególności ma zastosowana technologia. Golf Variant bazuje na Golfie VII hatchback i wykorzystuje zalety modułowej platformy podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Oznacza to niższą masę (nawet o 105 kg) i zoptymalizowany układ podzespołów. Zastosowano tutaj także udoskonaloną elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, która znacznie poprawia zachowanie się na zakrętach. Ponadto nowy Variant po raz pierwszy może być zamówiony z adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy. Kierowca wybiera przyciskiem, czy samochód podczas jazdy ma się zachowywać komfortowo, czy też sportowo. Funkcja wyboru profilu jazdy w połączeniu z DCC oferuje dodatkowo także tryb Eco i Individual. W trybie Individual możliwe jest skonfigurowanie parametrów samochodu odpowiednio do własnych preferencji. Jako alternatywa dla DCC (z obniżonym o 10 mm
zawieszeniem), dostępne jest także klasyczne sportowe zawieszenie, obniżone o 15 mm.

Przy zakupie nowego Golfa Varianta wybierać można z pośród siedmiu silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji (zamiana energii kinetycznej w elektryczną).

d12198b

Silnik benzynowe TSI dostępne w chwili wprowadzenia na rynek, rozwijają moc od 85 KM, poprzez 105 KM, 122 KM do 140 KM w najmocniejszej odmianie. Wariant 1.2 TSI BlueMotion Technology o mocy 105 KM, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, zużywa według producenta tylko 5 l/100 km i może rozpędzić samochód do 193 km/h. Natomiast TSI o mocy 122 KM w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,3 l/100 km (ze skrzynią DSG 5,1 l/100 km).

Efektywne są nowe silniki wysokoprężne TDI, (seria EA288). Ich spektrum mocy sięga od 90 KM do 150 KM. Silnik TDI o mocy 105 KM z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 3,9 l/100 km, wersja TDI 150 KM - 4,2 l/100 km.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Za zmianę biegów w Golfie Variancie odpowiedzialna jest pięciobiegowa lub sześciobiegowa przekładnia manualna. Cztery z siedmiu silników TSI i TDI mogą być połączone także z 6-biegową lub 7-biegową automatyczną skrzynią DSG. Golf Variant TDI oferowany będzie opcjonalnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION. W Polsce ta wersja dostępna będzie w terminie późniejszym.

d12198b

Prawdziwe kombi powinno być pojemne oaz praktyczne. W nadwoziu o wymiarach 4562 mm długości i 1799 mm szerokości udało się wygospodarować przestrzeń bagażową, która teraz wynosi 605 litrów (o 100 l więcej niż poprzednik) oraz po złożeniu kanapy 1620 l (125 l. więcej niż poprzednia generacja). Z praktycznych rozwiązań warto wymienić tutaj podłogę, którą można ustawić na kilku wysokościach, rozsuwane automatycznie rolety osłaniające przestrzeń bagażową, czy funkcję zwalniania blokady i składania oparcia z bagażnika. Oparcie jest odblokowywane i składane przy użyciu dźwigienek znajdujących się w bocznych ścianach bagażnika. Po zwolnieniu blokady oparcia automatycznie opadają do przodu i razem z podłogą tworzą prawie płaską powierzchnię.

Wnętrze Golfa Varianta wykonano z wysokiej jakości materiałów. Dominuje tutaj szeroka konsola środkowa na której, pod włącznikiem świateł awaryjnych, znajduje się 5-calowy (seryjny) lub 8-calowy dotykowy ekran systemu Infotainment z przyciskami głównego menu i pokrętłami. Volkswagen zastosował, jako opcję, nową generację ekranów dotykowych z czujnikami zbliżeniowymi oraz funkcją reagowania na ruchy palcem, jak w smartfonach. Liczne schowki pozwalają na zachowanie porządku w aucie i czynią je niezwykle funkcjonalnym.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Samochody w wersji kombi to auta, którymi najczęściej podróżuje się w towarzystwie. Decydując się na zakup tego typu auta warto wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa, zwłaszcza jeżeli zamierzamy przewozić nim dzieci. W celu ochrony pasażerów Variant w każdej odmianie posiada siedem poduszek powietrznych oraz system stabilizacji toru jazdy ESC. Ponadto jako pierwsze kombi w swojej klasie Golf wyposażony jest seryjnie w nowy hamulec multikolizyjny (podczas wypadku po pierwszym zderzeniu automatycznie przyhamowuje samochód). Jako opcja dostępne są: proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, automatyczny tempomat ACC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, a nawet system rozpoznający znaki drogowe.

d12198b

Kończąc prezentacje nowego Volkswagena Golfa Varianta, warto jeszcze wymienić dodatkowe elementy wyposażenia w jakie możemy go doposażyć. Są to: Asystent parkowania Park Assist, System nagłośnieniowy Dynaudio Excite, reflektor z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, oraz bezkluczykowy system dostępu Keyless Access.

Volkswagen to obecnie trzeci największy koncern samochodowy na świecie. Firma na taką pozycje pracuje od dawna poprzez oferowanie coraz lepszych samochodów. Nowy Golf Variant do sukcesu firmy z pewnością powinien dołoży swoją cegiełkę.

d12198b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d12198b
Więcej tematów