Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu debiutuje Volkswagen Golf Alltrack. Auto posiada terenową stylistykę i napęd na wszystkie koła 4MOTION.
Konstruktorzy zastosowali zwiększony o 20 mm względem Varianta prześwit poprzeczny, poszerzone nadkola i progi oraz nowe zderzaki. Modele Alltrack wyposażone są w zaprojektowane specjalnie dla nich 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Kolejne cechy charakterystyczne to obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym Reflex, logo Alltrack na błotnikach, chromowana listwa pod bocznymi oknami oraz srebrne, anodowane relingi dachowe.
We wnętrzu znajdują się takie detale, jak obszyte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, specjalna tapicerka siedzeń z napisem Alltrack, aplikacje Dark Magnesium i Tracks oraz oświetlenie Ambient w drzwiach. Lista wyposażenia seryjnego zawiera automatyczną klimatyzację, diodowe lampki do czytania, oświetlenie przestrzeni wokół nóg, system Infotainment Composition Touch, tempomat oraz funkcję rozpoznawania zmęczenia kierowcy.
Napęd 4MOTION wyposażono w sprzęgło Haldex najnowszej generacji, które uaktywnia się jeszcze przed wystąpieniem poślizgu. Przy niewielkim obciążeniu napęd przełączany jest tylko na przednią oś. Równolegle do sprzęgła Haldex działa elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, zintegrowana z systemem ESC. Po wybraniu profilu jazdy Offroad aktywowana zostaje funkcja asystenta zjazdu ze wzniesień (automatycznie przyhamowuje samochód), zmieniana jest charakterystyka pedału przyspieszenia oraz ustawiona zostaje terenowa konfiguracja ABS (inny interwał przy hamowaniu powoduje utworzenie się klina szutru przed kołami).
Oferta silnikowa obejmować będzie jeden silnik benzynowy 1,8 TSI (180 KM) oraz trzy turbodiesle TDI - 1,6 (110 KM) oraz 2,0 (150 lub 184 KM). W zależności od zamontowanego motoru auto przyspiesza do 100 km/h w czasie od 7,8 s do 12,1 s. Prędkość maksymalna mieści się w przedziale 187 - 219 km/h a zużycie paliwa - od 4,9 do 5,1 l (TDI) oraz 6,8 l/100 km (TSI). Golf Alltrack pojawi się w salonach wiosną 2015 r.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl