Volkswagen CrossBlue: ekologiczny SUV
Podczas targów w Detroit Volkswagen zaprezentował koncepcyjnego SUV-a z trzema rzędami siedzeń. Model CrossBlue duże wnętrze łączy z oszczędnym napędem hybrydowym wykorzystującym silnik Diesla.
Volkswagen CrossBlue został zaprojektowany specjalnie z myślą o rynku amerykańskim. Już wygląd i kształt nadwozia zdradzają, że nie będzie to samochód dla Europejczyków. Pudełkowata bryła przypomina rodzime, amerykańskie modele, które od lat cieszą się dużą popularnością. Blisko pięciometrowe nadwozie lepiej pasuje do aglomeracji USA i Kanady niż europejskich miast. Wnętrze kryje cztery miejsca dla pasażerów, co oznacza, że w drugim rzędzie siedzeń znalazły się obszerne fotele, które mają zapewnić komfort podczas długiej podróży.
Napęd modelu CrossBlue już nie jest tak amerykański. Choć hybrydy, również te montowane w dużych SUV-ach, są w USA popularne, to silniki Diesla już niekoniecznie. Volkswagen jednak chce udowodnić, że duży SUV może być szybki i oszczędny jednocześnie. Za napęd odpowiada 2-litrowy silnik wysokoprężny połączony z dwoma jednostkami elektrycznymi. Zespół ten dostarcza 305 KM i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mimo wielkości i dużego ciężaru, CrossBlue do 100 km/h rozpędza się w 7,2 s.
Volkswagen zapewnia, że CrossBlue jest też bardzo oszczędny. Podczas pracy, silnik spalinowy zużywa średnio 6 l/100 km. Jednak możliwa jest też jazda z wykorzystaniem samych silników elektrycznych. W takiej sytuacji samochód może przejechać 22,5 km przy prędkościach do 120 km/h. Dodatkowo, jeśli przed jazdą akumulatory o pojemności 9,8 kWh zostaną naładowane do pełna, to zgodnie z europejską normą ECE R 101 przewidywane zużycie paliwa wyniesie 2,1 l/100 km.
sj, moto.wp.pl