Volkswagen Concept R – roadster z Wolfsburga
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1161/vw-concept-r-01.jpg',600,366) ) |
| --- | Jakkolwiek nieoczekiwanie brzmiałoby to dla wszystkich, którzy markę Volkswagena kojarzą wyłącznie z autami popularnymi – zamiar budowy roadstera ze znaczkiem VW wydaje się być jak najbardziej zrozumiały. Najprawdopodobniej Concept R jest projektem dość zaawansowanym, którego wersja produkcyjna niewiele będzie się różnić od wersji studyjnej. ...O ile oczywiście wersja produkcyjna powstanie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1161/vw-concept-r-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Volkswagen z iście niemiecką konsekwencją realizuje plan rozwoju marki. Koniec ubiegłego wieku oznaczał dla niej czas przejmowania marek słabszych, które wykorzystując technikę VW zdobywałyby rynek w innych segmentach. Najlepszym przykładem niech będą Seat i Skoda, dzięki którym VW sprzedaje swoje auta „pod inną tańsza banderą”. XXI wiek ma być czasem rozbudowy gamy produktów samej marki Volkswagen. „Samochód dla ludu” ma teraz oznaczać, że Volkswagen ma auta w każdym segmencie i każdy może spośród jego modeli wybrać coś dla siebie. Strategia nie jest tylko bajeczką speców od wizerunku, o czym zaświadczają dwa modele, które VW wprowadził ostatnio w całkiem nowych dla siebie segmentach. Mowa o luksusowej limuzynie Phaeton i pojazdowi SUV, Touaregu. Teraz najwidoczniej czas przyszedł na sportowe coupe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1161/vw-concept-r-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Concept R wydaje się być projektem prawie gotowym do produkcji, o czym świadczy wykorzystanie podzespołów pochodzących z modeli produkcyjnych. Zwykle te auta studyjne, których wszystkie podzespoły są unikatowe i całkiem nowatorskie kończą żywot jako eksponaty wystawowe, zaś projekty zbudowane z ekonomicznym pomyślunkiem mają więcej szans, by kiedykolwiek trafić na taśmy montażowe. I tak, Concept R wyposażono w sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,2 litra znany już z Phaetona i Touarega, a mający być montowany niebawem nawet w Porsche Cayenne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1161/vw-concept-r-04.jpg',600,361) ) |
| --- | 265 KM uzyskiwane z opisanej powyżej jednostki napędowej ożywiać będzie auto o długości 4160 mm, czyli nieco krótsze, niż Porsche Boxter. Auto ma przy tym 1780 mm szerokości i 1250 wysokości. Odniesienie do Porsche Boxter, jak również Audi TT powinno uzmysławiać olbrzymie zaplecze i doświadczenie, jakim koncern Volkswagen AG dysponuje. Wystarczy wspomnieć, że wygląd Concept R projektował między innymi były szef zespołu projektowego Audi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1161/vw-concept-r-05.jpg',550,408) ) |
| --- | Concept R przyspieszać ma od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy. ...ale nie same dane techniczne decydują o powodzeniu auta. Concept R musiał mieć jakiś „bajer”, który zwróciłby uwagę dziennikarzy i zapewnił uznanie zwiedzających targi frankfurckie. I bajer taki wymyślono. Otóż siedzenia VW Concept R nie regulują się! Zamiast przesuwać siedzenia - a jest ich jak na prawdziwy roadster przystało, dwa – kierowca przesuwa panel wraz z kierownicą, przyrządami pokładowymi i pedałami. Czy to się przyjmie? Nie wiadomo. ...Ale kto powiedział, że Niemcy nie mają fantazji?! Miejmy nadzieję, że sprzedaż piątej generacji Golfa pomoże Volkswagenowi uporać się z finansowymi problemami i pomoże sfinansować takie projekty, jak Concept R.