Niemiecki gigant przywiózł do Lipska - prezentowany wcześniej w Genewie - model studyjny o kodowej nazwie Concept A. Samochód wyróżnia się z tłumu innych aut nie tylko pięknym kolorem nadwozia. Równie intrygująca jest stylistyka, łącząca w sobie cechy sportowego coupe oraz SUV-a, zdolnego do przemieszczania się w niezbyt trudnym terenie, w czym pomaga napęd na wszystkie koła.
ZAPRASZAMY DO GALERII Z TARGÓW AMI 2006
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9392/vw-concept-a-ami-2006-1-b.jpeg',550,412) ) |
| --- | Smaczkiem stylistycznym, a zarazem bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem są drzwi otwierane w stylu Mazdy RX-8. Przednie uchyla się w klasyczny sposób, natomiast tylne - "pod wiatr". Tylna klapa jest również dzielona, co ułatwia ładowanie większych przedmiotów, a zarazem pozwala wykorzystać ją jako miejsce do siedzenia. Mimo że gabaryty Contept A odpowiadają standardom klasy kompaktowej, projektanci znaleźli miejsce na olbrzymie, 20-calowe alufelgi. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9392/vw-concept-a-ami-2006-2-b.jpeg',550,412) ) |
| --- | Niecodzienny charakter pojazdu podkreśla brezentowy dach, który można odsunąć jednym ruchem ręki, przekształcając Concept A w rasowy kabriolet.
Dynamicznym liniom nadwozia towarzyszy dopracowany układ napędowy. Pod maskę trafił silnik 150-konny silnik TSI, wyposażony w turbosprężarkę oraz kompresor. Dzięki temu motor rozwija wysoki moment obrotowy praktycznie od najniższych obrotów. Skrzynia biegów to oczywiście - mocno promowane przez VW - rozwiązanie DSG, do minimum skracające czas zmiany przełożenia.