Volkswagen CC: sportowa wersja Passata
Volkswagena CC reklamowany jest jako pierwsze czterodrzwiowe coupe w swojej klasie i zadebiutował przed czterema laty. Nisza, w której się znalazł, szybko rozwinęła się w prężny segment. Na całym świecie na ten wyraźnie podrasowany samochód na bazie Passata zdecydowało się prawie 320 tys. osób.
Nowa generacja CC, która od debiutu podczas 2011 Los Angeles Auto Show przestała nosić nazwę Passat CC, w Polsce została zaprezentowana pod koniec stycznia 2012. Wiosną zaś pojawi się na rynkach takich jak USA, Rosja czy Azja.
Zespół szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa unowocześnił CC, zmieniając przód i tył nadwozia zgodnie z upodabniając go do pozostałych modeli w ofercie Volkswagena. W rezultacie jego wygląd stał się bardziej poważny i dynamiczny.
Również wyposażenie seryjne zostało wzbogacone, obejmuje teraz między innymi reflektory bi-ksenonowe, funkcję statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe, diodowe światła tylne. Seryjne są także: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radio RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej oraz komfortowe przednie zagłówki z dodatkową regulacją odległości.
Ponadto do Volkswagena CC wprowadzonych zostało, oferowanych jako opcja, kilka nowych systemów wspierających kierowcę. Przykładowo są to technologie takie jak, zastosowane po raz pierwszy w Volkswagenie, Side Assist Plus z Lane Assist, a także kamerę systemu rozpoznawania znaków drogowych. Komfort może poprawiać wentylowany fotel z funkcją masażu.
Nowe CC jest napędzane silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie silniki wysokoprężne (TDI) są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i funkcję rekuperacji. A jednostki benzynowe posiadają funkcję rekuperacji.
Jednostki TDI mają pojemność 2 litrów i rozwijają moc 140 KM i 170 KM. Trzecim TDI w Volkswagenie CC jest BlueTDI o mocy 140 KM, który jako jeden z niewielu silników na rynku spełnia już teraz wymagania normy Euro6. Silniki benzynowe europejskich wersji to kolejno 1.8 TSI 160 KM, 2.0 TSI 210 KM oraz topowy silnik 3.6 FSI rozwijający imponującą moc 300 KM.
Wszystkie silniki o mocy poniżej 210 KM mogą być wyposażone opcjonalnie w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Nieco później dostępny będzie także opcjonalny napęd na wszystkie koła. Zaś wariant sześciocylindrowy (300 KM) będzie oferowany (od początku) seryjnie z DSG i napędem na wszystkie koła 4MOTION. W przypadku silników TDI z przekładnią DSG Volkswagen CC dysponuje funkcją wolnobiegu, która odłącza silnik po zdjęciu nogi z pedału gazu.
Jednostka TDI 140 KM z seryjną 6-biegową przekładnią manualną według producenta zużywa 4,7 l ropy na 100 km. Również silniki benzynowe nie są zbytnio paliwożerne, najsłabsza jednostka o mocy 160 KM zadowoli się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7 l/100 km. Niezłym wynikiem może pochwalić się również najmocniejszy motor V6 który przy swej niebagatelnej mocy 300 KM zadowoli się średnio 9,3 l/100 km.
W Polsce Nowy Volkswagen CC w wersji najtańszej z silnikiem 1.8 TSI 160 KM oraz manualną skrzynią biegów będzie kosztował 103 490 zł.