Villeneuve: Kubica nie radzi sobie z presją
Sezon 2009 zapowiada się pasjonująco. Według wielu ekspertów od lat związanych z Formułą 1 faworytów do mistrzostwa będzie co najmniej kilku. Wśród nich jest także Robert Kubica, chociaż nie wszyscy cenią polskiego kierowcę.
Kubica zdobył uznanie w świecie Formuły dzięki swoim nieprzeciętnym umiejętnościom, determinacji, woli walki i bezkompromisowości. Bardzo często jest także porównywalny z Fernando Alonso, z którym zresztą jest zaprzyjaźniony.
Jest jeden człowiek, który pracował z oboma zawodnikami. To mistrz świat z 1997 roku, Jacques Villeneuve. Pod koniec sezonu 2004 był partnerem Fernando Alonso, potem jeździł w BMW Sauber, gdy trafił tam również Robert Kubica.
- Mówiłem Flavio Briatore, że powinien podpisać kontrakt z Alonso, kiedy ten jeździł w F300 - zdradza Villeneuve na łamach marcowego wydania magazynu "F1 Racing".
- Fernando to fenomenalny kierowca wyścigowy. Zawsze w wyścigu jest lepszy niż w kwalifikacjach i nigdy się nie poddaje. Kubica jest bardzo utalentowany, ale wydaje mi się, że nie całkiem radzi sobie z presją. Jeździł wspaniale, dopóki nie okazało się, że ma szanse w mistrzostwach - powiedział były mistrz świata.
Villeneuve w swojej ocenie wydaje się być całkowicie osamotniony. Skąd więc tak niepochlebna ocena Polaka? Czyżby nie pamiętał, że słabsza forma Kubicy w drugiej części sezonu 2008 była spowodowana w dużej mierze zaprzestaniem przez zespół prac nad bolidem? Być może syn legendarnego Gillesa Villeneuve chowa urazę do Kubicy, ponieważ w 2006 roku stracił miejsce w BMW Sauber na rzecz naszego rodaka?
Przypomnijmy - w sezonie 2005 Villeneuve w dziewiętnastu wyścigach zdobył zaledwie 9. punktów i zakończył sezon na 14. miejscu w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2006 nie było lepiej. Przed Grand Prix Węgier (6. sierpnia 2006) zespół poinformował, że Jacques Villeneuve nie może startować w wyścigu z powodu wypadku, który miał miejsce kilka dni wcześniej na torze Hockenheimring. Kubica zajął w wyścigu siódme miejsce.
Mimo dyskwalifikacji Polaka spowodowanej zbyt małą wagą bolidu, Villeneuve za kierownicę BMW Sauber już nie wrócił, a jego kontrakt ze stajnią Mario Theissena został oficjalnie rozwiązany.
_ RAF _