Peugeot przygotował następcę modelu, który zapoczątkował nowy trend w segmencie małych kabrioletów. Godny przypomnienia jest fakt, iż 206CC odniósł spektakularny sukces dzięki sprzedanym 360 000 egzemplarzom w latach 2000 – 2007. Mało tego, zasługą głównie tego modelu jest 9-krotny wzrost poziomu sprzedaży coupe/kabrioletów w Europie (dane za lata 2000 – 2005).
Innowacyjne rozwiązanie zastosowane u poprzednika to sztywny, automatycznie składany dach, który sprawia, że wedle upodobań użytkownika, w ciągu 25 sekund z „otwartego na świat” kabrioletu kierowca „przesiada się” do zgrabnego coupe. To rozwiązanie przypadło do gustu amatorom kontaktu z przyrodą, tak więc producent postanowił wykorzystać sprawdzony system w nowym modelu.
Od momentu debiutu poprzednika, konkurencja starała się nadrobić stracony czasprezentując takie modele jak Nissan Micra C+C, Mitsubishi Colt CZC czy Citroen C3 Pluriel wywodzący się z tego samego co Peugeot koncernu PSA.
Przedstawiciele Peugeota postanowili nie czekać na pogorszenie wyników sprzedaży i przeszli do kontrofensywy. Naturalną konsekwencją prezentacji modelu 207 w wersji hatchback była jego wersja z nadwoziem typu CC.
źródło: Samar