Trwa ładowanie...
23-02-2009 12:42

Uterenowiony Skandynaw

Uterenowiony Skandynaw
d3gukzi
d3gukzi

Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie, Saab zaprezentuje model 9-3X - nową wersję modelu 9-3, której sprzedaż rozpocznie się w drugiej połowie 2009 roku.

W porównaniu ze standardową wersją SportKombi, z napędem na jedną oś, projektanci zwiększyli prześwit o 35 mm, tak by można było bezpiecznie przejechać po wyboistym terenie. Samochód został zaprojektowany specjalnie z myślą o tych kierowcach, którzy często jeżdżą po szutrowych lub nieutwardzonych drogach. Terenowy charakter zawieszenia nie wpłynął jednak na właściwości trakcyjne podczas jazdy po asfalcie.

Nowy przedni i tylny zderzak chroniony jest przez ciemnoszare osłony o ziarnistej fakturze. Ten sam materiał zastosowano do ochrony progów i łuków błotników przed błotem lub uderzeniami kamieni. Terenowy charakter podkreślają też matowe, aluminiowe osłony podwozia, biegnące w kierunku otworu drzwiowego w tylnej części nadwozia oraz przypominające kształtem skrzydło w dolnej części przedniego zderzaka. Z osłonami współgrają matowe listwy ozdobne w kolorze aluminium, zamontowane w dolnej części drzwi. Czarne relingi dachowe dostępne są w standardzie, natomiast chromowane należą do wyposażenia dodatkowego.

d3gukzi

Rozwiązania mechaniczne obejmują również elektronicznie sterowany mechanizm przeniesienia momentu obrotowego (Torque Transfer Device - TTD), który rozdziela moc pomiędzy obie osie. Specjalny zawór zwiększa lub zmniejsza ciśnienie hydrauliczne działające na tarcze sprzęgła olejowego wewnątrz mechanizmu TTD, które stopniowo podłączają lub odłączają tylną oś. Stopień "poślizgu sprzęgła" decyduje o wartości momentu obrotowego przenoszonego na tylne koła. Na tej samej zasadzie działa opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) tylnej osi, przenoszący moment obrotowy na koło, które ma większą przyczepność.

Po raz pierwszy w historii marki, model 9-3X łączy w sobie turbodoładowany, dwulitrowy silnik BioPower (210KM/155 kW/300 Nm) z napędem na cztery koła XWD. Sześciobiegowa skrzynia manualna uzupełnia sportową stylistykę samochodu. W ramach strategii ograniczania kosztów operacyjnych szwedzki producent samochodów oferuje również dwulitrowy silnik benzynowy o podobnych osiągach. Ta wersja jednostki napędowej dostępna jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Pod maską znajdzie się również silnik wysokoprężny TTiD o pojemności 1,9 litra. Auto otrzyma napęd na przednie koła. Motor będzie miał dwustopniowe turbodoładowaniem (180 KM/132 kW/400 Nm) dzięki czemu jego emisja CO2 spadnie poniżej 145 gramów na kilometr. Również ta jednostka napędowa dostępna będzie ze skrzynią manualną lub automatyczną.

Zwarta konstrukcja tylnego zawieszenia zapewnia dużo miejsca, eliminuje wszelkie wystające elementy i gwarantuje niezwykle praktyczną pojemność 477 litrów (po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1 331 litrów) (standard VDA). Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w stosunku 60/40 i wyposażone w otwór do przewożenia długich przedmiotów, np. nart. Składane oparcie fotela pasażera z przodu umożliwia przewożenie przedmiotów o długości 2,5 m.

Lopez, GM

d3gukzi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3gukzi
Więcej tematów