Trwa ładowanie...
19-02-2010 11:56

Urzędnicze kłopoty z remontem dróg

Urzędnicze kłopoty z remontem dróg
d1n48ni
d1n48ni

Po czym w Łodzi poznać, że kierowca jest trzeźwy? Po tym, że jeździ wężykiem. Ominięcie dziur w jezdniach to w Łodzi spore wyzwanie. Kierowcy, którzy nie chcą wymieniać co tydzień amortyzatorów, muszą uprawiać na ulicach slalom gigant. Niestety, większość dziur nie zostanie załatana aż do kwietnia.

(fot. PAP/Lech Muszyński)
Źródło: (fot. PAP/Lech Muszyński)

Dopiero w ubiegły piątek Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na łatanie jezdni. Szefowie zarządu liczą, że będzie się on cieszył dużym zainteresowaniem. - _ Jestem przeciwnikiem zlecania remontów tylko jednej firmie. Konkurencja motywuje do lepszej pracy _ - mówi Maciej Winsche, nowy dyrektor ZDiT.

Jednak na rozstrzygnięcie przetargu trzeba będzie poczekać. I to sporo.
- _ Podpisanie umów z firmami, które wygrają przetarg, ma nastąpić do końca marca _ - mówi Aleksandra Kaczorowska z biura prasowego ZDiT.

d1n48ni

Dlaczego tak późno? Oferty zostaną otwarte 2 marca. Potem ZDiT musi dokonać wyboru firm. Następnie ci, którzy przegrają przetarg, będą mogli złożyć odwołanie w ciągu 5 dni. Kompleksowe łatanie dziur w jezdniach będzie musiało czekać do zakończenia pełnej procedury związanej z przetargiem. Wprawdzie wyrwy w jezdniach od 28 stycznia miał łatać Zakład Drogownictwa i Inżynierii. Radni zarządzili, że do marca przejmie on ten obowiązek od Zarządu Dróg i Transportu. Jednak oficjalnie ZDiI może zacząć łatać dziury dopiero od czwartku, bo w środę po południu wiceprezydent Dariusz Joński podpisał regulamin upoważniający do przekazania robót ZDiI.

Czy to oznacza, że dziury zaczną znikać w szybkim tempie? Raczej nie. Bo jak ustaliliśmy, ZDiI łata jezdnie już od 4 lutego, a dotąd kierowcy nie zauważyli poprawy. - _ Zaczęliśmy łatać przed podpisaniem regulaminu, bo obawialiśmy się, że to na nas spadnie obowiązek wypłacania odszkodowania za uszkodzone w dziurach auta _ - tłumaczy Mirosław Jerzmanowski, prezes ZDiI. - _ Zlecenie na roboty mam na piśmie z datą piątego lutego _.

Dla kierowców to marne pocieszenie. ZDiI ma do dyspozycje zaledwie 5 brygad, które wyruszają do pracy z ciągnikiem i kociołkiem. O tym, że nie dadzą rady szybko załatać dziur, jest przekonany nawet wiceprezydent, któremu podlegają drogi.

- Nie mam co do tego wątpliwości - mówi Dariusz Joński. - Dlatego chcę, by prace były też zlecone Łódzkiemu Zakładowi Usług Komunalnych. W czwartek dostanę opinię prawną.

d1n48ni

Zwiększenie załogi niewiele jednak pomoże, bo łódzkie jezdnie już dawno nie były tak dziurawe, jak w tym roku.

Jakby zawirowań z łataniem było mało, w środę uznano, że Zakład Drogownictwa i Inżynierii naprawia drogi... nielegalnie. I to pomimo faktu, że robi to od 4 lutego. Dlaczego? Bo nie było regulaminu. - Nie wiedziałem, że poszło zlecenie dla ZDiI - mówi Dariusz Joński. - Wyciągnę konsekwencje wobec osób, które je podpisały.

Wiceprezydent zapowiada też, że chce, by umowy z nowymi firmami podpisano w połowie marca. - Chcę, by zmienił się sposób naprawiania dziur. Zanim asfalt zostanie wlany w wyrwę, ma być ona ogrzana, co zapobiegnie szybkiemu wykruszaniu się masy - tłumaczy Dariusz Joński.

d1n48ni

Walcz o swoje

Po uszkodzeniu auta w dziurze można się ubiegać o odszkodowanie w Zarządzie Dróg i Transportu.
Żeby powalczyć o zadość- uczynienie od drogowców, trzeba złożyć wniosek o odszkodowanie. Można ściągnąć go ze strony internetowej Zarządu Dróg i Transportu. Należy do niego dołączyć szkic zdarzenia, podać dokładną lokalizację miejsca zdarzenia, zdjęcia, namiary na siebie oraz na świadków. Przyda się również notatka policji. Wniosek jest rozpatrywany przez ZDiT w trakcie 30 dni, a potem przekazywany ubezpieczycielowi, czyli InerRisk.

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj