Jesienią 2013 r. zadebiutują kolejne generacje Unimoga jako pojazdu roboczego i terenowego oraz nowy, niskopodłogowy Econic. Obecnie modele przechodzą jazdy testowe w okolicach koła podbiegunowego.
Oba pojazdy otrzymają silniki spełniające normę spalin Euro VI, innowacyjnie zaprojektowane kabiny oraz rozwiązanie ułatwiające prowadzenie i obsługę. Wiele podzespołów, m. in. systemy elektroniczne, elementy zawieszenia, układy napędowe czy elementy sterowania pochodzi z ciężarówek wielkoseryjnych.
Unimog i Econic poddawane są ostatnim testom przedprodukcyjnym, np. podczas odśnieżania dróg. Próby zimowe przeprowadzono w położonej na kole podbiegunowym stolicy fińskiej Laponii - Rovaniemi. Auta musiały sprawdzić się nie tylko w zakresie prowadzenia i charakterystyki jazdy, ale też ergonomii i komfortu.
Pod "lupę" wzięto też radzenie sobie w najcięższych warunkach. Testowe ciężarówki posiadały ponad 300 punktów pomiarowych, które dostarczały informacji np. o łatwości rozruchu na zimno silników i parametrach układu napędowego przy mrozach sięgających -30 st. C. Badano również elementy technologii BlueTec 6, w tym filtr cząstek stałych, funkcjonalność i szybkość podgrzewania systemu AdBlue oraz zużycie paliwa.
Program testowy obejmuje sprawdzenie pojazdów latem. W lipcu i sierpniu w hiszpańskiej Grenadzie przeprowadzone będą testy m. in. pod kątem skuteczności układu wentylacji i klimatyzacji.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl