Unikalny system klimatyzacji w Lexusie LS
Sterownik układu nadzorującego łączy wszystkie zalety wielostrefowej klimatyzacji automatycznej z możliwością integralnego sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń oraz podgrzewaniem kierownicy. Co to oznacza w praktyce?
Na przykład w warunkach zimowych, zanim funkcja ogrzewania w układzie klimatyzacji osiągnie maksymalną wydajność, samoczynnie włączane jest podgrzewanie kierownicy i każdego siedzenia z osobna, by kierowca i pasażerowie mogli się szybko rozgrzać. Gdy w wyniku działania funkcji szybkiego podgrzewania fotel rozgrzeje się do komfortowej temperatury, co zajmuje o połowę mniej czasu niż w poprzedniej wersji, następuje samoczynne przełączenie na mniejszą intensywność, a następnie wyłączenie podgrzewania.
Podobnie w upalne dni - zanim funkcja chłodzenia w układzie klimatyzacji osiągnie maksymalną wydajność, uruchamiane jest chłodzenie foteli z maksymalną intensywnością, by jak najszybciej osiągnąć komfortowe warunki temperaturowe. Układ wykorzystuje do 13 czujników, zarządzanych przez centralną jednostkę sterującą, w tym zamontowany na dachu czujnik matrycowy, który na postawie temperatury na powierzchni ciała pasażerów tylnego siedzenia ocenia ich komfort termiczny i precyzyjnie dostosowuje ustawienia klimatyzacji.
Elementem układu jest automatycznie działająca funkcja Nanoe - gdy włączona jest klimatyzacja powoduje ona uwalnianie do kabiny ujemnie naładowanych jonów otoczonych cząsteczkami wody - o średnicy 20-50 nanometrów. Jony te wykazują działanie oczyszczające i dezodorujące. Eliminują zapachy z siedzeń i podsufitki a jednocześnie nawilżają skórę i włosy, przyczyniając się do lepszego samopoczucia osób w aucie.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl