Trwa ładowanie...
14-09-2012 18:22

Unikalny Lexus LF-A w Gdyni

Unikalny Lexus LF-A w GdyniŹródło: Marek Wieliński
d4gkghe
d4gkghe

Na całym świecie jest ich tylko 500. Jeden trafił właśnie do Gdyni. Po raz pierwszy w Polsce, już w najbliższy weekend, 15 i 16 września, każdy na kim robią wrażenie unikalne supersamochody, będzie mógł bliżej poznać legendarnego Lexusa LF-A z silnikiem o mocy 560 KM. Dzieło natchnionych, japońskich inżynierów to coś, czym naprawdę można się zachwycać. Ultralekka konstrukcja. Tylko 3,7 s. do setki. Prędkość maksymalna: 325 km/h.

Jedyny taki egzemplarz, po raz pierwszy w Polsce, będzie można oglądać w weekend w salonie Lexusa przy Alei Zwycięstwa 162 w Gdyni (15.09 w godz. 10.00 - 22.00 i 16.09 w godz. 10.00 - 18.00). Właśnie tam demonstracyjny Lexus LF-A rozpocznie swoją podróż. Do końca miesiąca ma odwiedzić wszystkie salony tej marki w kraju.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

To samochód wyjątkowy pod wieloma względami. Dla odchudzenia konstrukcji, wszystko co się dało, wykonano z włókna węglowego. Nawet podpórkę pokrywy silnika. Ten, jakże prosty, element pozbawiono zawiasu. Dlatego, by podeprzeć maskę... trzeba całkowicie wyjąć go z mocowania, wziąć do ręki, a następnie podeprzeć nim maskę, jak patykiem... Dźwignię do otwierania bagażnika zastąpiono małą pętlą ze stalowej linki. Nie żałowano tylko mocy i siły hamulców. Pod maską silnik V10 o pojemności 4,8 l, generujący 560 KM przy 8700 obr./min. W połączeniu z masą zaledwie 1485 kg daje znakomity efekt.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Jednym z kluczowych wymagań była minimalizacja masy całkowitej samochodu. Dlatego już na wczesnym etapie projektowania zdecydowano o rezygnacji z konstrukcji aluminiowej na rzecz nadwozia z tworzywa, wzmacnianego włóknami węglowymi. Pozwoliło to obniżyć masę pojazdu o 100 kg, uzyskując masę 1485 kg, przy długości 4,5 m.

d4gkghe
(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Niepowtarzalne jest brzmienie wydechu, którego nie pomylimy z żadnym innym samochodem. Model LF-A wyposażono w zawieszenie przednie typu Double Wishbone i wielowahaczowe zawieszenie tylne. Przyczepność gwarantują 20-calowe, kute aluminiowe obręcze kół z oponami Bridgestone z asymetrycznym bieżnikiem: 265/35ZR20 (z przodu) i 305/30ZR20 (z tyłu). Dwuczęściowe tarcze hamulcowe z kompozytu węglowo-ceramicznego wyposażono w zaciski z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Pływająca konstrukcja tarcz chroni je przed skutkami rozszerzalności cieplnej.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Płaskie podwozie i tylny spojler z tzw. płatem Gurney'a, gwarantują powstawanie siły ciągnącej LF-A w dół, co zapewnia jego stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

d4gkghe

Z okazji trzeciego zwycięstwa LF-A w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu na torze Nurburgring w 2010 r., Lexus stworzył specjalny pakiet „Nurburgring” dla tych, którzy wolą, aby ich auto było jeszcze bardziej wyścigowe. Liczba pojazdów z tym pakietem została ograniczona do zaledwie 50 sztuk.

Pakiet Nurburg, oferuje ulepszenia w zakresie aerodynamiki, zmodyfikowane zawieszenie i moc maksymalną, podniesioną do 571 KM. Klienci, kupujący auto z pakietem Nurburgring otrzymują możliwość przeszkolenia na legendarnej północnej pętli niemieckiego toru (Nordschleife) oraz karnet, uprawniający przez rok do bezpłatnego wjazdu na Nurburgring.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Samochód dla wybranych? Na pewno. Warto jednak odnotować, że w Polsce swoich właścicieli znalazły dwa spośród 500 egzemplarzy Lexusa LFA.

mw/

d4gkghe
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4gkghe
Więcej tematów