UFO i CEO w Niemczech
Spółka China Automobile rozpoczęła w Niemczech sprzedaż kontrowersyjnych modeli Shuanghuan CEO oraz Zhejiang Jonway UFO.
Jak podaje serwis "Automobilwoche", obecnie na rynku niemieckim funkcjonuje około 80 punktów sprzedaży, a kolejne modele zostaną zaprezentowane na salonie w Paryżu. Prawdopodobnie będzie wśród nich SUV i pick-up marki Gonow oraz pojazd użytkowy, stanowiący bezpośrednią konkurencję dla Fiata Ducato.
Stylistyka modelu CEO przypomina m.in. BMW X5. Dla porównania, niemiecki model (przed liftingiem) miał wymiary: długość/szerokość/wysokość - 4 665/1870/1720 mm, a chiński: 4710/1870/1820 mm. Broszura importera z danymi technicznymi pokazuje, że w tym modelu jednostka o pojemności 2.4 litra ma moc 103 kW (140 KM) i 190Nm maksymalnego momentu obrotowego. To znany i masowo wykorzystywany przez chińskich producentów silnik Mitsubishi (kod 4G64S4M), montowany np. w Brilliance BS6. Cena bazowej wynosi 25 900 EUR, co przy kursie daje w przybliżeniu kwotę 87 060 PLN. Jesienią ofertę uzupełni jednostka benzynowa o mocy 165 KM oraz diesel V6.
Jonway UFO został zaprezentowany jesienią 2007 roku we Frankfurcie. UFO jest wierną kopią RAV4, o czym (poza wymiarami nadwozia) świadczy możliwość zamiany paneli nadwozia i drzwi na części z oryginału. Toyota nie może powstrzymać sprzedaży auta, ponieważ nie wystąpiła wcześniej o prawa patentowe chroniące jej design na rynkach europejskich. W przypadku UFO również postawiono na jednostki Mitsubishi - 1.6 101 KM (4G18S), 2.0 129 KM (4G63S4M) i 2.4 136 KM (kod 4G64S4M). Podstawowa wersja wyceniona została na 15 990 EUR, co daje niespełna 53 750 PLN.